Alfa Romeo sa stala povestná svojimi nespočetnými úspechmi v závodoch cestovných automobilov. Menej známe sú jej aktivity a úspechy v iných motoristických odvetviach.

V polovičke sedemdesiatych rokov sa začali prejavovať problémy firmy spôsobené najmä roztrieštenosťou výrobného programu. Zvýšiť odbyt svojich výrobkov sa snažili aj novými športovými aktivitami. Pri úsilí o zvýšenie podielu na domácom trhu bol najväčším konkurentom Fiat, jeho hlavné športové úspechy vtedy reprezentovala hlavne Lancia, ktorá so svojim Stratosom ovládla trate svetových rallye. Logicky aktivity Alfy smerovali tým smerom. Aj keď sa v šesťdesiatych a sedemdesiatych rokoch oficiálne továreň súťažiam nevenovala, s Alfami (hlavne s 2000 GTV a 1300 GTJ) jazdilo niekoľko súkromných týmov a zaznamenali tiež niekoľko čiastkových úspechov.
Oficiálne aktivity začali až koncom roka 1975, keď Autodelta predstavila aktuálne kupé Alfetta GT podrobené mohutným zmenám. Pôvodný štvorvalec 1,8 litra (121 koní) nahradili upraveným osemvalcom, z v tom čase už nevyrábaného prestížneho kupé Montreal. Jeho objem bol zvýšený na tri litre, čo spolu s ďalšími úpravami prinieslo výkon 270 koní. Prevodové ustrojenstvo, karoséria aj podvozok boli zosilnené, napriek tomu sa podarilo hmotnosť udržať na úrovni 950 kg.
Už krátko po predstavení pripravili evolučnú verziu motora odvodenú od motora osvedčeného v závodoch rýchlostných motorových člnov. Osemvalec s rozvodom 2xOHC mal so vstrekovaním paliva Spica najväčší výkon 320 koní pri 8000 otáčkach a krútiaci moment 314 Nm pri otáčkach 5000 1/min. Hmotnosť karosérie sa podarilo ešte ďalej znížit použitím mnohých dielov z hliníkových plechov.
Napriek sľubne vyzerajúcemu začiatku séria 400 kusov potrebná pre homologáciu nebola vyrobená a projekt bol v tichosti ukončený.