Na verejnosť prenikli nové informácie o budúcich typoch a modeloch z Milána, takže po poriadku.
V septembri tohto roka by mal ponuku vlajkovej lode, Alfy 166 obohatiť už vyskúšaný motor V6 3,2 litra, pravdepodobne s rovnakými parametrami ako v 156 GTA. Novým základným modelom Alfy 166 sa stane taktiež známy priamovstrekový dvojliter JTS s výkonom 165 koní. Rovnaká dvojica motorov obohatí o mesiac neskôr tiež dvojičky GTV/Spider. Je to pravdepodobne posledná väčšia zmena pred uvedením nových typov GTV/Spider, ktoré by (so zadným pohonom) mali prísť na trh na jeseň 2003. Zvláštnosťou ich konštrukcie bude modulárny rám výrazne vyztužujúci celú karosériu.


Posledný mesiac roka prinesie nový typ, Alfu 147 Sprint. Trojdverové kupé s mechanikou typu 147 a osobitým dizajnom sa pomenovaním vracia k tradičnému menu malých kupé v portfóliu Alfy. Okrem motorov známych doteraz z Alfy 147 bude v špičkovej verzii k dispozícii súčasný motorársky vrchol Alfy, šesťvalec 3,2 litra s výkonom 250 koní z typu 156 GTA. Základom bude štvorvalec 1,6 litra a ponuku doplní tiež štvorvalec 1,8 litra s výkonom 150 koní. Cena základného modelu by nemala prekročiť 25 000 euro, pri špičkovej verzii GTA sa vyšplhá na 45 000euro. Na nasledujúcich obrázkoch je štúdia pripravovaného kupé, ako aj skutočný model s kamuflujúcou kapotážou.



Ponuku motorov typu 147 doplní začiatkom budúceho roka štvorvalec JTS a v apríli sa ponuka uzavrie verziou 147 GTA. O jej srdci ešte panuje mnoho neoficiálnych dohadov, takže zatiaľ to vyzerá len na presne neupresnený motor V6, ale všetko nasvedčuje použitiu známeho V6 3,2 litra, 250 koní. Plánovaná cena by sa mala pohybovať okolo 31 000 euro.


O pripravovanom veľkom kupé, ktorého predobrazom je hviezda Brera sa bližšie hovorí hlavne v súvislosti s ponukou motorov. Základom by mal byť dvojliter JTS, zlatou strednou cestou už viackrát spomínaný V6 3,2 litra a vrcholom ponuky už v Brere predstavený V8 4,4 litra (Ferrari/Maserati). Ostatné technické parametre by sa mali približovať štúdii Brera.

Napriek organizačným a personálnym zmenám v koncerne Fiat popísanými v minulých novinkách to teda podľa prognóz vyzerá sľubne a nám zostáva veriť, že sa naplnia. Naznačený smer vývoja úzko korešponduje s ponukou typov Alfy v jednom z jej zlatých období, v šesťdesiatych rokoch. Ponuka vtedy predstavovala taktiež tri základné typy úzko konštrukčne previazané a z nich odvodené kupé (Giulia, 1750/2000, 2600 a GT/GTV a Spider), aj keď po poriadku je dnešným pokračovateľom vtedy najmenšej Giulie Alfa 156 a súčasná Alfa 147 typovo nadväzuje na AlfaSud.

Potešiteľnou správou je tiež fakt, že sa vedenie koncernu Fiat rozhodlo pre menší stupeň unifikácie s koncernom GM, takže verme, že použitie v tejto súvislosti minulý rok spomínaného šesťvalca GM-Holden pod kapotou Alfy nehrozí a dočkáme sa ďalšieho vývoja nášho obľúbeného šesťvalca