Na parížskom autosalóne predstaví Alfa ďalšieho člena GTA rodiny, 147 GTA. Úloha konštruktérov bola vyvoriť automobil schopný každodennej jazdy, bez nápadných dizajnových zmien, ktorý za vhodných podmienok zabezpečí výkony čistokrvného závodného auta.
Srdcom je už z typov 156 GTA a Sportwagon GTA známy 3,2 litrový šesťvalec s výkonom 250 koní, krútiaci moment narástol na 310 Nm pri 5000 1/min. Kolesá prednej nápravy poháňa prostredníctvom šesť stupňovej prevodovky. Aby sa výkon podarilo bezpečne preniesť na cestu má 147 GTA zosilnený podvozok, zavesenie predných aj zadných kolies a úplne zmenenú geometriu obidvoch náprav. Karoséria je nižšie položená a obe nápravy majú väčší rozchod.
Napriek snahe o čo najväčšiu decentnosť, museli sa jazdným výkonom podriadiť aj aerodynamiku ovplyvňujúce dizajnové prvky. Predný nárazník ma väčšie nasávacie otvory, na veku kufra pribudol spoiler a pod zadným nárazníkom výduchy difúzora. Rozšírené blatníky skrývajú kolesá s pneumatikami 225/45x17.
Maximálna rýchlosť je podobne ako u väčších bratov elektronicky obmedzená na 250 km/h, zrýchlenie z pokoja na 100 km/h trvá rovných šesť sekúnd.
Pri jazde na hranici fyzikálnych možností bude vodičovi pomáhať viacero podporných systémov. Samozrejmosťou je brzdový systém s ABS a elektronickým rozdelením brzdnej sily EBD, podporovaný obmedzením brzdnej sily motora MSR, pri zrýchlovaní pomáha ASR a TCS. V zákrutách bude šelmu krotiť systém jazdnej stability VDC.
S ohľadom na cenu 156 GTA sa pri 147 očakáva cena asi 36 000 Euro a ako Alfa ohlasuje, 147 GTA bude poskytovať "emócie z jazdy na úrovni závodného auta".
V type 147 sa predstaví tiež ďalšia novinka, 1,9 litrový JTD so šestnástimi ventilmi.
Motor je evolúciou svojho predchodcu, má rekonštruovaný kľukový aj rozvodový mechanizmus. Vstrekovací systém Common Rail je ovládaný riadiacou jednotkou novej generácie, zabezpečujúcou menšie rozdiely dávky paliva pre jednotlivé valce.
Výsledkom je nárast výkonu o 20% na 140 koní a krútiaceho momentu o 7% na 295 Nm, najväčším prínosom je zvýšenie krútiaceho momentu pri nízkych otáčkach a zníženie hlučnosti a vibrácií
V Alfe 147 sa bude nový motor kombinovať s krátko odstupňovanou šesťstupňovou prevodovkou.
V blízkej budúcnosti očakávame tiež modifikáciu vlajkovej lode, alfy 166. Keďže sa dá očakávať až v priebehu budúceho roka, dá sa predpokladať, že bude posledná pred uvedením noveho typu, Alfy 167. Tá sa očakáva v priebehu roka 2005, bude postavená na podlahovej plošine GM "Premium" rovnako ako Saab 9-5 (očakávaný už budúci rok) a Opel Omega.
Dizajnové zmeny by mali hlavne zdôrazniť športový charakter tohto veľkého sedanu.
Fabrizio Giovanardi, jazdec týmu Alfa Romeo si už na predposlednom podujatí
sezóny v anglickom Doningtone zabezpečil titul Majstra Európy v kategórii
cestovných automobilov. Alfa Romeo vedie priebežnú klasifikáciu týmov.