Ako sme už skôr ohlasovali, na tohtoročnom frankfurtskom autosalóne mala predstaviť Alfa Romeo nové kupé s predpokladaným menom Alfa Sprint, požiadavky trhu si ale zrejme vynútia jej skoršie uvedenie. Meno Sprint sa vracia prvýkrát od roku 1990 kedy sa prestalo vyrábať malé kupé na báze Alfy AlfaSud/Alfy 33. V šesťdesiatych rokoch označoval prívlastok Sprint verzie kupé všetkých základných typov. Po viacerých štúdiách uverejnených v predchádzajúcich novinkách prinášame prvé zábery pravdepodobne definitívnej verzie dizajnu. "Sprintka" bola zachytená pri testoch reakcií verejnosti.
Karoséria sa napriek štylistickej príbuznosti s Alfou 147 vyznačuje typickými črtami autorského štúdia Bertone, ktoré pre Alfu navrhlo kupé opäť po takmer štyridsiatich rokoch. (Doteraz posledné nimi realizované kupé bola Giulia Sprint GT zo šesťdesiatych rokov, autorom dizajnu bol G. Giugiaro, posledný sedan Alfa 90). Mechanicky je nové kupé odvodené od Alfy 156, využíva nielen jej mechaniku podvozku, ale aj neskrátenú podlahovú plošinu. Zo začiatku sa bude o pohon starať z Alfy 156 známy dvojliter s priamym vstrekovaním s výkonom 165 koní. Neskôr pribudnú slabšie verzie s objemom 1,6 a 1,8 litra a tiež špičková verzia s motorom V6 3,2 JTS s priamym vstrekom a výkonom 300 koní odvodeným zo súčasného motora modelov GTA. Vrcholná verzia sa bude od základných modelov odlišovať tiež pohonom oboch náprav.
Nejasné zostáva kam sa v palete produktov Alfy kupé Sprint zaradí. Rozmermi je väčšie ako súčasné kupé GTV, má väčší rázvor, dĺžku aj výšku, charakterom je ale GTV výrazne agresívnejšie. Predpokladaná cena Alfy Sprint 25 000 euro za základný typ a 40 000 euro za GTA je približne na úrovni GTV. Sprint sa teda nestane "malým" kupé, resp. "vstupným" modelom značky. Znamená to tiež, že nové GTV, ak by sa malo zaradiť medzi Sprint a pripravovanú Evolutu bude o takmer dve triedy vzdialené súčasnej generácii. Pri ohlasovaní nástupcu Alfy 166 bola ohlásená tiež verzia kupé. Že by práve to bolo nové GTV? To je ale hudba budúcnosti, verme že jasnej.


Odkazom na Alfu 147 je najmä predná časť, v prípade kupé ale s väčším logom a "svalnatejším" tvarovaním zdôrazňujúcim charakter. Pozvoľne klesajúca línia strechy zabezpečí viac životného priestoru cestujúcim na zadných sedadlách. V zmysle tradície sa na zadnom blatníku nachádza logo karosárskeho domu Bertone.
Napriek pôvodným predpokladom sa nové kupé nebude vyrábať v Turíne u Bertoneho, ale spolu so sesterskými modelmi 147 a 156 v továrni Alfa Romeo v Pomigliano d'Arco. Toto riešenie nezaťaží nadmierne kapacity závodu a je pri predpokladanom počte 20 000 kusov ročne úspornejšie.




Dizajn nových modelov Alfy hlavne nástupcu Alfy 156 a nového typu SUV je zahalený rúškom tajomstva. Predpokladá sa, že autorom tvarov kompletného výrobného radu sa stane G. Giugiaro, ktorý mal výrazný vplyv na dizajn Alfy 156.

O projekte novej Alfy 157 kódovo označenom ako PROGETTO 939 by sa malo rozhodnúť už v najbližšom čase, najväčším problémom sa zdá, ako nadviazať na nadčasovo krásnu 156. Ladnosti jej kriviek sa žiadna z prezentovaných štúdií zatiaľ ani nepribližuje. Vysokým štandardom techniky zostane verná aj 157, o kvalitné jazdné vlastnosti sa postará modifikovaná lichobežníková náprava vpredu a viacprvkové zavesenie vzadu. Motory by mali byť benzínové s objemom 1,9 litra až 3,5 litra vrátane prepĺňaného 2,0 litra, vznetové s objemom 2,0 až 3,0 litra. Špičkové verzie GTA by mali byť vybavené revolučným stabilizačným systémom nazvaným EHB, ale zatiaľ bližšie nepopísaným a exkluzívne aktívnym zavesením kolies. "Novinkou" by mal byť návrat verzií "Quadrifoglio Verde" V záujme vnútorného priestoru by mala celková dĺžka narásť asi o 10 cm.




Rovnako ako od súčasnej 156 by mal byť aj od jej nástupcu odvodený variabilnejší model SportWagon. Ako by mohol vyzerať naznačujú zatiaľ iba štúdie.




Hádať tiež môžeme zatiaľ iba to ako bude vyzerať pripravovaný SUV.



Doplnené 20. 1. 2003

Dnes (20. 1. 2003) uverejnili austrálske noviny Tasmanian paper tlačovú správu Alfa Romeo Australia. Podľa nej Alfa Romeo Evoluta pripravovaná na rok 2005 bude poháňaná motorom V6 biturbo vyrábaným firmou Holden (GM) v Melbourne. Ako sme už skôr informovali, vývojové oddelenie Alfy Romeo vlastnú verziu tohoto motora pripravuje.
Motor by mal mať viacero výkonových stupňov, prvý zo série by mal poháňať novú generáciu Alfy Spider. Rovnaký motor by mal byť tiež pod kapotou Alfy 157, ktorá bude predstavená asi osem mesiacov po Spideri. Nový Spider by mal byť modelom, ktorý zabezpečí opätovný vstup značky na americký trh.
Tlačová správa nehovorí o objemoch, výkonoch, ani o celkovom usporiadaní predpokladaných noviniek.

Doplnené 24. 1. 2003

Modifikácia Alfy 156 pre modelový rok 2004 by mala po vzore menšej 147 zabezpečiť sedanu viac optickej dravosti. Predná časť je riešená jednoznačne v štýle pripravovaného veľkého kupé Evoluta.


V rovnakom duchu budú tiež zmeny vlajkovej lode, Alfy 166.


Aj keď je rozpracovaná otvorená verzia nového kupé Sprint, o jej prípadnej sériovej výrobe nie je rozhodnuté. Spider je pravdepodobne postavený na podlahovej plošine skrátenej z dôvodu dosiahnutia požadovanej tuhosti.


Ako sme uviedli, rozpracovaného nástupcu súčasnej generácie Alfy Spider vrátili šéfovia Alfy a FiatAuto späť na prepracovanie. Už v roku 2004 by sme sa ale mohli dozvedieť čo má s realitou spoločné táto štúdia.