Alfa 166 pôsobila po revolučnom dizajne Alfy 164 dojmom elegantného, ale decentného sedanu. Po vzore svojich menších súrodencov dostane aj vlajková loď v tomto roku svalnatejší dizajn. Predná časť sa nesie jednoznačne v duchu malej čertice 147 GTA. Agresívnejší vzhľad zabezpečujú väčšie reflektory, väčšia maska a mohutnejší nárazník so spoilerom. Na krivky masky naväzujú prelisy na prednej kapote. Zmenám sa pravdepodobne nevyhne ani zadný nárazník.
Z ponuky motorov vypadne dvojliter Twin Spark, ktorý nahradí už v Alfe 156 overený priamovstrekový JTS s rovnakým objemom a výkonom 165 koní. Ten doplní okrem známeho V6 2,5 litra, aj V6 3,2 litra známy z GTA verzií Alfy 147 a 156, ale so zníženým výkonom. Z ponuky pravdepodobne vypadne prepĺňaný dvojliter V6 TB, nevyhovujúci požiadavkám pripravovanej emisnej normy Euro 4. Vznetové motory bude zastupovať už používaný päťvalec 2,4 JTD s výkonom 175 koní. Vrcholom radu 166 sa stane tak ako v menších typoch Alfa 166 GTA. O jej pohon sa ale postará motor V6 3,5 litra s výkonom 300 koní predstavený v závere minulého roka v štúdii 156 GTAm. Všetky benzínové motory bude možno kombinovať s robotizovanou prevodovkou Selespeed.




Alfa 156 GTAm predstavená v decembri 2002 na Bologna Motor Show (novinky 4/2002) sa dostane v limitovanom počte 500 kusov do sériovej výroby. Ako sme už spomenuli 156 GTAm je ďalej vyvíjaná Alfa 156 GTA, ktorá v roku 2002 získala titul majstra Európy v závodoch cestovných automobilov. Štvorvalec 2,0 litra závodnej verzie bol nahradený motorom V6 3,5 litra s výkonom 300 koní. Spoľahlivý prenos výkonu na cestu by mal byť istený už raz ohlasovaným, ale zatiaľ nepotvrdeným pohonom všetkých štyroch kolies.


Zdôraznenie príslušnosti k rodine bude tiež dôvodom faceliftingu najstarších typov v ponuke, dvojičiek Alfy Spider a GTV.


Vývoj v minulej edícii noviniek predstavenej Alfy Sprint stále nie je úplne uzavretý. Predmetom zmien by ešte mohli byť väčšie či menšie detaily zdôrazňujúce charakter malého kupé. Verzia s väčším sklonom C (tretích) stĺpikov pôsobí oproti predstavenej verzii výrazne dynamickejším dojmom.


Testy vrcholia, no pre istotu ešte stále s kamuflážou

Pod maskou vyzerá možno práve takto


Koncom minulého roka sa uskutočnila zaujímavá tlačová konferencia Daniele Bandieru, šéfa Alfy Romeo. Ako oznámil, napriek pôvodným vyhláseniam, že Alfa Romeo nebude vyrábať kupé Brera, firma momentálne zvažuje možnosti výroby športového auta silno Brerou inšpirovaného. Kupé môžeme čakať na cestách na prelome rokov 2006/2007. Malo by byť postavené na novej podlahovej plošine a poháňané s najväčšou pravdepodobnosťou novým motorom V8 z produkcie Alfy Romeo. Už návrh funkčného prototypu riešil Giorgetto Giugiaro s ohľadom na možnosti výroby a v prípade jej realizácie chce vyvinúť maximálnu snahu na zachovanie čistoty pôvodných tvarov.
Počas konferencie pozval Bandiera na pódium samotného Giugiara aby svoju prácu na Brere osobne prezentoval. Následne oznámil novinárom, že Giorgetto Giugiaro bol poverený návrhom celého typového radu Alfy počnúc nasledovníkom Alfy 156 plánovanej na rok 2005. Ital Design bude spolupracovať na návrhu sedanu, SportWagonu, GTA, ako aj kupé a otvorenej verzie. Eventuálne je možná tiež jeho účasť na návrhu Alfy 156 "cross-over". Výrazný facelift súčasnej Alfy 156 pripravovaný na koniec tohto roka bude teda z najväčšou pravdepodobnosťou na zabezpečenie štýlovej nadväznosti o niekoľko mesiacov odložený. Bandiera svojim krokom šokoval prítomných znalcov, ktorí verili, že autorom návrhu novej generácie GTV a Spidera sa stane Pininfarina.
Giugiarov návrh kompletného typového radu, vrátane kupé a spidera založeného na rovnakej platforme bol pre nový manažment Alfy Romeo zo všetkých predložených najpresvedčivejší.
Giorgetto Giugiaro začal svoju kariéru ako automobilový dizajnér a na svoje prvé dôležité pôsobisko, do štúdia Bertone bol v roku 1960 prijatý na základe svojho návrhu karosérie pre Alfu 2600 Sprint. S ohľadom na množstvo práce pre Ital Design v najbližších rokoch sa dá očakávať účasť štúdia Pininfarina na niektorom z nadchádzajúcich projektov Alfy.
S výraznou účasťou firmy Ital Design na konštrukcii a dizajne nových Álf vystáva otázka, čo bude náplňou práce domovského Centro Stile. Podľa zdrojov blízkych Alfe Romeo by sa v ňom mali zrodiť tvary nástupcu Alfy 166 a jej derivátov vrátane verzie "cross-over" a pravdepodobne aj nástupcu Alfy 147. Momentálne je náplňou práce tímu dizajnérov pod vedením Wolfganga Eggera "Sportiva Evoluta", exotické kupé výrazne odlišné od Brery. Jeho koncept by mal byť predstavený na nadchádzajúcom autosalóne IAA vo Frankfurte. A už na najbližšom autosalóne v Ženeve chce Alfa za účelom otestovania reakcií verejnosti predviesť štúdiu Alfy SUV.

27. decembra 2002 začala v Taliansku Alfa Romeo novú prezentačnú kampaň nazvanú "Beauty is not Enough" (Krása nestačí). Prezentácia v ostatných krajinách bude nasledovať v priebehu roka. Kampaň bola vyvinutá WPP marketingovou spoločnosťou Red Cell. Podstatou kampane je hĺbková analýza hlavných európskych trhov s dôrazom na dôvody kúpy automobilu a špecifické reakcie zákazníkov na automobily značky Alfa Romeo.
Alessandro Furfaro, viceprezident Alfy pre marketing povedal: "Značka Alfa Romeo má takmer mýtické dedičstvo založené na pretekoch, romantike a talianskom štýle. Značka zažila na konci deväťdesiatych rokov masívny návrat s úspechmi nového modelového radu, vďaka čomu získala Alfa 156 v roku 1997 a Alfa 147 v roku 2001 titul "Auto roka". Predajné počty zaznamenali v tej dobe výrazný rast. Napriek tomu je momentálne čas na využitie našej jedinečnosti, a získanie väčšej príťažlivosti pre zákazníka. Podstata krásy a jej úloha v živote človeka sa počas posledných pár rokov výrazne zmenila. Dnes je krása vážny a obsahovo široký koncept. Úspešné značky a produkty sú dnes tie, ktoré sú schopné zladiť solídnosť s krásou a harmonicky vyjadriť súlad formy a obsahu. Alfa Romeo je všeobecne povestná svojou krásou, ale to nie je všetko! Náš produkt je lídrom v konštrukcii, technológii a vo výkone aj keď počas minulých rokov to niekedy zákazníci vnímali inak. Pripomenutie tejto skutočnosti je kľúčové pre našu kampaň."
"Beauty is not Enough" popisuje paradox Alfy Romeo. Značka je príťažlivá svojim talianskym štýlom, ale až pri jazde zákazník objavuje techniku. Športové dedičstvo spolu so špičkovým výkonom, to je Alfa Romeo, auto ktoré zabezpečuje absolútnu ovládateľnosť. Krása jej dizajnu je doplnená perfektným držaním stopy a jedinečným pôžitkom z jazdy bez ohľadu na podmienky. Takže Alfa Romeo viacerými spôsobmi vyriešila paradox: štýl verzus konštrukcia, rýchlosť verzus ovládateľnosť krása verzus inteligencia.
Kampaň je zameraná na získanie nových zákazníkov, mladých ľudí aj žien.
"Beauty is not Enough" nie je sľubom, ale potvrdením toho, čo Alfa v minulosti urobila.

Oživenie mena GTA je prezentáciou najlepšej techniky z portfólia značky, 156 GTA je auto schopné každodennej jazdy, ale tiež auto ktoré umožňuje vodičovi špičkové výkony na závodnej dráhe. 147 GTA, najsilnejšie auto v triede, ponúka špičkovú techniku, obrovský temperament aj komplexné elektronické a navigačné príslušenstvo.
V novembri Alfa Romeo uviedla na trh druhú generáciu systému Common Rail, v šestnásťventilových motoroch JTD s technológiou Multijet, To zabezpečuje okrem špičkového výkonu a krútiaceho momentu (90% je k dispozícii medzi 1750 to 3250 1/min) aj priaznivú spotrebu paliva.

Pino Rozzi a Roberto Battaglia, kreatívni riaditelia spoločnosti Red Cell zodpovední za kampaň boli výzvou nadšení. Rozzi hovorí: " Keď som si prvýkrát sadol do auta pomyslel som si Wow!, lenže toto je podstata problému - kupuješ svojim srdcom a nie hlavou. A náš zákazník musí byť o svojom kroku uistený aj v racionálnej rovine".

"Skutočnosťou je, že Alfa Romeo je prekrásne auto, ale vyžaduje si to omnoho viac. Jej krása nie je iba na povrchu a my to musíme zákazníkom pripomenúť. Rovnako ako v živote, estetika má zmysel iba ak je podložená obsahom", pripomína Hans Hoegstedt (Communication Director Alfa Romeo). "Nová reklama je masívna emotívna deklarácia nového hodnotového systému značky a reprezentuje prvý dôležitý signál otvorenia nového dialógu so zákazníkom" pokračuje Hoegstedt.

Kampaň v elektronických médiách bude podporená aj novou tlačovou a outdoorovou reklamou. Tlač má nový grafický formát zohľadňujúci zákazníkovu chuť kúpy rozmanitých vecí. "Zákazník si chce kúpiť krásne auto, ale tiež chce kus histórie a životný štýl pri ktorom je pôžitok základnou hodnotou" uzatvára Hans Hoegstedt, "A vyžaduje racionálne dôvody na podporu emocionálnej voľby."

Internetovú prezentáciu novej kampane môžete nájsť na stránke www.beautyisnotenough.com.

Majster sveta F1 na Ferrari Michael Schumacher má vkus. Na jazdenie mimo okruhov si zadovážil Alfu SportWagon v prevedení GTA



Jedným obrázkom sa ešte vrátime k prestížnej jachtárskej regate Rolex Sydney Hobart, ktorej cieľom prešla ako prvá loď vo farbách Alfy Romeo.


A ešte "kuriozitka" na záver:
Talianska tlač uverejnila 4. februára správu o dvadsaťosemročnej Talianke, ktorá poškodila približne 60 Álf. Nahnevaná z rozchodu s priateľom - alfistom si zvolila veľmi zvláštnu odplatu. Všetky Alfy ktoré sa jej dostali do cesty doplatili na stretnutie s ňou prepichnutými pneumatikami, nožnicami poškrabaným lakom, alebo dierou od skrutkovača vo dverách. Vyšetrovanie polície bolo v koncoch, keďže jediným spojujúcim prvkom všetkých prípadov bolo poškodenie Alfy. Nasledujúcu noc sa podarilo hliadke (v Alfe ?) chytiť delikventku počas ďalšieho útoku v Roverete, neďaleko Trenta v severnom Taliansku.