Aj keď krásna 156 svojimi tvarmi ešte stále priťahuje žiadostivé pohľady, vývoj jej nasledovníčky, pravdepodobne pomenovanej Alfa 158, sa dostáva do poslednej fázy. Obrázky ukazujú zamaskovaný prototyp pri testovacích jazdách.
Názov je reminiscenciou na legendárnu Alfettu 158, majstra sveta F1 z roku 1950 no vyjadruje tiež viacgeneračný skok. Napriek zachovaniu jednoznačnej športovej orientácie chce nový model osloviť aj konzervatívnejších zákazníkov BMW a Audi. Novinka oproti svojej predchodkyni mierne narastie, čo prinesie viac životného priestoru hlavne cestujúcim na zadných sedadlách. Nová 158 by mala byť súčasťou ponuky pri znovuuvedení Alfy na americký trh v roku 2007.
Ako sme už skôr uviedli, nový milánsky sedan bude v rámci koncernovej spolupráce využívať platformu Premium, vyvinutú v spolupráci s General Motors a Saabom. Predné kolesá, zavesené na dvojitých priečnych ramenách podobne ako na súčasnej Alfe 156 a sofistikovaná viacprvková zadná náprava v štýle zadnej nápravy Alfy 166 zabezpečia špičkové jazdné vlastnosti na úrovni tradícií značky. Konštrukcia podvozku umožní pri silnejších verziách motorov pohon kolies oboch náprav. Niektoré zdroje tiež naznačujú, že mechanika podvozku Alfy 158 sa objaví najskôr v novej Alfe GT Coupé, ktorá sa začne vyrábať v závere roka.
Pod kapotou Alfy 158 sa objavia viaceré nové pohonné agregáty. Tlak globalizácie sa bohužiaľ prejaví v zastavení produkcie legendárneho motora V6, predstaveného prvýkrát v roku 1978 v Alfe Sei a neustále vyvíjaného až na súčasnú jednotku GTA. Jeho miesto zaujme taktiež celohliníkový V6 z produkcie GM, ktorého "alfistickú" verziu vyvíjali milánski inžinieri už od roku 2000. Ponuka šesťvalcov bude zahŕňať objemy 2,8 a 3,2 litra. Mimoriadne "ostrý" bude priamovstrekový dvojliter JTS biturbo s výkonom 300 koní. Použitie dvoch turbodúchadiel je podmienené šesťvalcovým motorom, to znamená že priamy vstrek sa u Alfy stáva súčasťou širšej ponuky.
Tvary Alfy 156 sú zaväzujúce a tak bol návrhom karosérie novinky poverený dizajnér storočia Giorgetto Giugiaro, ktorého vplyv sa prejavil aj na zvodných krivkách Alfy 156. Na návrhu Alfy 158 je zrejmé pôsobenie Alfy Brera aj súčasnej Alfy 156. " Mimoriadne by ma potešilo vidieť Breru schádzať z výrobnej linky", povedal Giugiaro. " Ale je mi jasné, že je to nereálne. Brera nie je vo svojej súčasnej forme ekonomicky prijateľná." No jej niektoré črty sa predsa len vo výrobe môžu objaviť. Ako Giugiaro naznačil, predok a partie okolo zadných svetiel sa na návrhu Alfy 158 určite prejavia, zatiaľ čo bočný profil bude jednoznačne odvodený z Alfy 156. Giugiaro tiež ocenil prácu Waltera de Silvu, predchádzajúceho šéfdizajnéra Alfy, ktorý bol podľa jeho slov schopný nájsť nenapodobiteľné vyjadrenie firemného charakteru.
A takto by mohlo výsledné dielo majstra vyzerať.
Alfa 158 bude len jeden z mnohých typov pripravovaných v rámci veľkej ofenzívy noviniek. Čo môžeme čakať v nasledujúcich štyroch rokoch ukazuje nasledujúci prehľad.
2003
September
Alfa Romeo 166, facelift vlajkovej lode navrhnutý v Alfa Romeo Centro Style. Debut na Frankfurt Motor Show.
Alfa Romeo GTV/Spider facelift, začiatok výroby v Ženeve predstavených modifikácií.
Alfa Romeo 156 facelift, zmeny dizajnu doplnia štyri nové motory s priamym vstrekom. Benzínové 1.6 JTS s výkonom 130 koní, 1.8 JTS 150 koní a vznetové 1.9 Multijet 120 koní a 2.4 Multijet 180 koní.
Alfa Romeo 'Sportiva Evoluta', nekompromisné kupé založené na koncepte Brera.
Motor GTA prevŕtaný na 3,6 litra s dvomi turbodúchadlami a výkonom 480 koní, prevodové ústrojenstvo Maserati (transaxle). Séria 1000 kusov.
Október
Alfa Romeo GT Coupe, začiatok výroby v Ženeve predstaveného kupé karosovaného štúdiom Bertone.
November
Alfa Romeo 156 4x4, Alfa 156 aj 156 Sportwagon dostanú možnosť voľby pohonu kolies oboch náprav.
Alfa Romeo 166GTA, špičková verzia poháňaná motorom V6 3,5 litra s výkonom 300 koní.
December
Alfa Romeo 156GTAm, odvodená z Alfy 156 GTA Superturismo, ale s motorom V6 3.5 litra s výkonom 300 koní a pohonom všetkých kolies. Limitovaná séria 500 kusov.
Alfa Romeo 156TI, "cestovná" verzia GTA s motorom 2,0 litra JTS s výkonom 220 koní.
2004
Alfa Romeo 147, facelift najmenšej Alfy.
Alfa Romeo 158, nasledovníčka Alfy 156. Postavená na platforme GM/Saab Premium s karosériou Ital Design. Zatiaľ iba sedan, Sportwagon bude nasledovať až v roku 2005.
2005
Alfa Romeo 158 Quadrifoglio, priamovstrekový dvojliter JTS biturbo s výkonom asi 300 koní, pohon všetkých štyroch kolies.
Alfa Romeo 158 Sportwagon, Sportwagon odvodený od základného typu.
Alfa Romeo 158GTA, motor V6 3,2 litra JTS biturbo s priamym vstrekom, výkon 400 koní, zadný pohon !!!
Alfa Romeo 168, nasledovníčka súčasnej vlajkovej lode, pravdepodobne navrhnutá štúdiom Ital Design. Postavená na platforme Premium.
Alfa Romeo Spider, odvodený z Alfy 158, Spider Duetto GTA s motorom s výkonom 400 koní a pohonom zadných kolies, rovnako ako sedan 158 GTA.
Alfa Romeo "Brera", sériové stvárnenie konceptu Ital Design na báze Alfy 158, motory V6 3,2 a 3,6 litra, verzia GTA s motorom V8 JTS 4,2 litra s výkonom 420 koní.
Alfa Romeo "Sportcross", crossover ktorý uplatní športového ducha aj mimo spevnených ciest, priamy súper BMW X5 a Porsche Cayenne. Zameraný hlavne na americký trh. Postavený na platforme Premium, karoséria Ital Design.
2006
Alfa Romeo 148, nasledovníčka Alfy 147, auta roka 2001. Postavená s využitím platformy GM.
Alfa Romeo 168GTA, motor Ferrari V10 JTS 5,0 litra s výkonom 550 koní.
Alfa Romeo Kamal, SUV na báze Alfy 148.
Alfa Romeo Sport Coupe, veľké kupé odvodené od Alfy 168, s dĺžkou približne 4800mm, motory V6, V8 and V10 GTA. Pravdepodobne nazvané "Arese", alebo "Sprint".
2007
Alfa Romeo "Sportiva Evoluta 2", s novým motorom s výkonom 500 koní.
Doplnené 25. 4. 2003
Podľa posledných správ uzavreli Alfa Romeo a Pininfarina kontrakt na výrobu nasledovníkov GTV a Spidera. Nové kupé nazvané pravdepodobne Brera bude "produkčnou" verziou konceptu predstaveného minulý rok v Ženeve (autor Ital Design). Na cesty by sa malo dostať v decembri 2005, až v apríli 2006 by mala nasledovať otvorená verzia Spider.
Daniele Bandiera, prezident Alfy Romeo potvrdil plán návratu Alfy na americký trh v roku 2007. Alfa chce ponúknuť štyri modely, kupé, spider, štvordverový sedan a športové kombi. Pri formovaní predajnej siete chcú osloviť všetkých štyridsať dealerov z predchádzajúceho obdobia.