Alfa 158
 S blížiacim sa predstavením Alfy 158 narastá aj počet prevádzkových testov jej prototypov. Nasledujúce obrázky zachytávajú kamuflovaný exemplár počas vytrvalostných skúšok na okruhu Nürburgring. Okrem z obrázkov jasných náznakov tvarov novej Alfy sa stále spresňujú aj informácie o jej technickom riešení.




Bohužiaľ, v minulej edícii avizované správy o návrate k pohonu zadných kolies sa asi nepotvrdia, väčšina súčasných zdrojov sa zhoduje na pohone predných kolies v prípade základných verzií a všetkých štyroch v prípade vrcholných modelov. Ako je už dlhšiu dobu známe Alfa 158 bude využívať novovyvinutú podlahovú platformu GM/Saab Premium, zavesenie kolies prednej nápravy bude principiálne zhodné so súčasným riešením Alfy 156, podstatnej modifikácii sa podrobí viacprvková zadná náprava.
Výrazné zmeny sa odohrajú pod kapotou. Benzínové štvorvalce budú odvodené od súčasných, nový model ale prinesie koniec produkcie legendárneho celohliníkového šesťvalca, ktorý bude nahradený milánskymi inžiniermi upraveným derivátom motora V6 z produkcie GM. Všetky zážihové motory budú vybavené priamym vstrekovaním JTS, vybrané modely tiež revolučným, plne variabilným systémom časovania a zdvihu ventilov UniAir. Vznetové štvorvalce doplní vidlicový šesťvalec s objemom 3,2 litra, všetky samozrejme s najnovšou generáciou vstrekovania Common Rail - Multijet.



Alfa 158 ponúkne širokú škálu modelov, očakávané sú:
S pohonom prednej nápravy:
1.8 JTS 150 koní, 2.0 JTS 170 koní, 2.2 JTS 190koní, 1.9 m-jet JTD 140 koní, 1.9 m-jet JTD 160 koní, 2.4 m-jet JTD 200 koní.
S pohonom oboch náprav:
2.0 JTS 170 koní, 2.2 JTS 190 koní, 2.8 V6 JTS 230 koní, 3.2 V6 JTS 260 koní,
Quadrifoglio 2.2 JTS UniAir biturbo 310 koní a 400Nm,
GTA (Európa a Japonsko) 3.2 V6 JTS biturbo 300 koní, GTA (USA) 4.2 V8 JTS UniAir 430 koní,
1.9 m-jet JTD 140 koní, 2.4 m-jet JTD 200 koní, 3.2 V6 m-jet JTD 250 koní.

Pod maskovacou kamuflážou sa môže skrývať niečo v tomto štýle.



Nové motory Alfa Romeo
 Súčasťou uvádzania nových modelov Alfa Romeo bude tiež ponuka nových motorov. Ich vývoj realizuje Alfa spolu so sesterskými, resp. aliančnými firmami. Budúce šesťvalce Alfa Romeo budú preto pochádzať z vývoja v spoločnom podniku Fiat/GM Powetrain, motory s viacerými valcami budú mať pôvod oveľa ušľachtilejší, pod ich konštrukciu sa podpíše motoráreň Ferrari.
Ako prvý svetlo sveta uzrie vidlicový šesťvalec 'Electron' HFV6, pre Alfu vyrábaný vo verziách 2,8, 3,2 a 3,6 litra. Hlavné konštrukčné znaky motora sú celohliníková konštrukcia, rozvod 2 x OHC, štyri ventily na valec, plynulo variabilné časovanie ventilov, ventilový rozvod s valivými telieskami, kovaný kľukový hriadeľ, olejom chladené piesty, priame zapaľovanie s cievkami priamo na sviečkach a systém ochrany motora pri strate chladiacej kvapaliny. Riadenie motora zabezpečí 32 bitová riadiaca jednotka. Motor bude v počte asi 200 000 kusov ročne vyrábaný v továrni GM v Austrálii.
Špeciálne motory určené pre Alfu budú navyše vybavené systémom priameho vstrekovania JTS a vrcholné modely tiež plne variabilným elektrohydraulickým ovládaním časovania a zdvihu ventilov UniAir, ktorého vývoj práve vrcholí vo vývojovom centre Fiatu. Očakávané "alfistické" verzie sú:
V6 2.8 JTS 230 koní a 300 Nm,
V6 3.2 JTS 260 koní a 350 Nm,
V6 3.2 biturbo JTS UniAir 400 koní a 540 Nm (pre 158 GTA),
V6 3.6 JTS 320 koní a 400 Nm,
V6 3.6 biturbo JTS UniAir 480 koní a 600 Nm (pre TZ3).

Podľa dohody Alfy Romeo so sesterským Ferrari, sa o pohon jej vrcholných modelov postarajú motory V8 a V 10 z ich chovu. Pod kapotou Alfy by sa mali objaviť:
V8 4.2 JTS 430 koní a 500 Nm (pre GTA verzie Alfy 158, Spider, GTV a Brera),
V10 5.0 JTS 500-550 koní a 600 Nm (pre 168),
V10 5.0 JTS UniAir 600cv & 650 Nm (pre TZ4 asi od roku 2007),
V12 6.0 JTS UniAir 630cv & 750 Nm (pre TZ3 GTA Scuderia Ferrari).

Okrem už uvedeného uplatnenia motorov v Alfe 158 sa predpokladajú pre Alfu Spider a Alfu Brera aj výkonové verzie:
Brera (výlučne 4x4) :
3.2 V6 JTS 260 koní, 3.6 V6 JTS 320 koní, GTA 4.2 V8 JTS 430 koní, 3.2 V6 m-jet JTD 250 koní.
Spider (výlučne 4x4) :
2.2 JTS 190 koní, 2.8 V6 JTS 230 koní, 3.2 V6 JTS 260 koní, GTA 4.2 V8 JTS 430 koní.

Podľa zatiaľ nepotvrdených správ vývojové centrum Alfa Romeo pracuje na aplikácii systému priameho vstrekovania firmy Orbital pre motory Alfa Romeo V6. Orbital je špecializovaná firma zaoberajúca sa výskumom a vývojom v oblasti spaľovacích motorov sídliaca v Austrálii. Počas svojej 30 ročnej existencie predstavila okolo 140 inovatívnych riešení pokrytých 1000 patentmi. Vstrekovací systém Orbital využíva pri rozprášení paliva podporu malého vzduchového kompresora, čím sa dosiahne výrazne lepšia atomizácia paliva. Začiatkom deväťdesiatych rokov sa stala firma známa svojím Orbital Combustion Process, systémom priameho vstrekovania benzínu umožňujúcim výrazné zlepšenie vlastností dvojtaktných motorov, najmä zníženie emisií. Skúsenosti z vývoja systému umožnili tiež vývoj aplikácie pre štvortaktné motory. Systém priameho vstrekovania benzínu Orbital využíva aj revolučný motor Saab Combustion Control predstavený v roku 2000. Milánskymi motorármi "ladený" motor "Electron" HFV6 by sa mohol stať prvým sériovo vyrábaným motorom využívajúcim vzduchom podporované priame vstrekovanie podľa systému Orbital.

Alfa TZ3
 Ostré kupé TZ3, skôr označované aj ako "Sportiva Evoluta" sa v expozícii Alfy na Frankfurt Motor Show objaví presne rok po tom ako bolo na poslednú chvíľu stiahnuté z pódia na parížskom autosalóne. Produkčná verzia, pravdepodobne vyrábaná v úzkej kooperácii s karosárskym domom Zagato sa na trh dostane o rok neskôr, v októbri 2004. Cesty obohatí 1000 kusov (alebo 1000 ročne) s očakávanou cenou 120 000 euro. O pohon vlajkovej lode sa postará vpredu pozdĺžne uložený, už spomínaný motor Powertrain Electron" HFV6 Biturbo JTS Uniair. Priame vstrekovanie, dve turbodúchadlá a variabilné časovanie ventilov UniAir zabezpečia z objemu 3,6 litra výkon 480 koní a krútiaci moment 600 Nm. Výkon sa na zadné kolesá dostane cez vzadu uloženú prevodovku z Maserati Coupé.
Šéf Alfy Daniele Bandiera okrem tejto "základnej verzie" plánuje na rok 2006 tiež "nabrúsenú" verziu zušľachtenú duchom Ferrari - Alfa Romeo TZ3 GTA Scuderia Ferrari, poháňanú motorom Ferrari V12 6,0 JTS UniAir odvodeným z hnacieho agregátu Ferrari Enzo. Aktuálna technika posunie výkonové parametre na úroveň 630 koní a 750 Nm.
V roku 2007 by mala Alfu TZ3 nahradiť Alfa TZ4. Pod jej kapotou sa objaví motor V10 JTS UniAir s objemom 5,0 litra s výkonom 600 koní a krútiacim momentom 650 Nm, ktorý práve inžinieri Ferrari exkluzívne pre Alfu vyvíjajú.

ALFA ROMEO TZ3 - predpokladané technické údaje:
Dvojmiestne kupé s motorom uloženým vpredu pozdĺžne a pohonom zadných kolies.
Motor: celohliníkový šesťvalec 'Electron' HFV6, objem 3594 ccm, štyri ventily na valec, variabilne ovládané elektrohydraulickým systémom UniAir. Prepĺňanie dvomi turbodúchadlami s medzichladičom stlačeného vzduchu. Priame vstrekovanie paliva JTS. Výkon 480 koní / 6300 1/min, krútiaci moment 600 Nm / 3000 1/min. Euro 4.
Prevodovka: pri zadnej náprave uložená Maserati.
Rozmery: dĺžka 4250 mm.
Výkony: maximálna rýchlosť 300 km/h, zrýchlenie 0 - 100 km/h 4 sekundy

Čo bude mať TZ3 spoločné s touto štúdiou ?


Fiat a Alfa Romeo pre bezpečnosť
 Centro Ricerche Fiat, vývojové centrum Fiatu, v spolupráci s firmou ANAS, zabezpečujúcou prevádzku cestnej siete pracuje na projekte nazvanom "sicurezza stradale integrata", čo znamená integrovaná cestná bezpečnosť. Hlavnou úlohou projektu je podpora vodiča pri jazdných podmienkach zhoršených nízkou viditeľnosťou, napríklad pri hmle.


Očakávame...
 Vo vývojových dielňach Alfa Romeo je rozpracovaných niekoľko projektov, na sériovú výrobu od konca roka sa pripravuje Alfa GT Coupé, vrcholí príprava modelov 147 GTA a 156 GTA s pohonom všetkých kolies a očakáva sa tiež malé SUV založené na koncepte Kamal. Okrem toho by sa v horizonte asi troch rokov mala objaviť Alfa 168. Už v roku 2005 by sa mali predstaviť nástupcovia dvojičiek Spider/GTV. Oba modely sú súčasťou prísne tajného projektu "939" (vrátane Alfy 158), o dizajn ktorého sa starajú dva týmy, Italdesign pod vedením Giorgetta Giugiara a Centro Stile Alfa Romeo pod vedením Wolfganga Eggera. Oba základné modely by mali byť doplnené tretím, jedinečne tvarovaným coupé-cabrioletom s kovovou skladacou strechou. Všetky tri modely budú ponúkané s pohonom všetkých kolies, prenos výkonu na cestu zabezpečí výrazne modifikovaná prevodovka Selespeed umožňujúca rýchlejšie radenie. Okrem základného sedanu (Alfa 158) a Sportwagonu ponuku typového radu doplní tiež väčšie SUV.