Nosná štruktúra novej koncepcie pre budúci superšport Alfa Romeo.
 V súvislosti s návratom Alfy ku koreňom a tým pripravovanou opätovnou produkciou nekompromisných superšportov má vývojové oddelenie rozpracované viaceré zaujímavé projekty. Jedným z nich je aj konštrukcia podvozku s oddeleným rámom, tvoriacim nosnú štruktúru (tzn. nesamonosná karoséria).
Hlavným motívom konceptu je zlepšená presnosť riadenia, väčšia výkonnosť ale aj lepší prevádzkový komfort. Koncepcia podvozku oddeleného od nosného rámu umožňuje lepšiu izoláciu hlavných zdrojov vibrácií, motora a zavesenia kolies. Milánski inžinieri sa pri návrhu nosného rámu rozhodli pre kombináciu viacerých materiálov z ktorých každý vyniká inými mechanickými vlastnosťami. Ich vhodne zladená aplikácia umožňuje mimoriadny pomer tuhosti konštrukcie k jej hmotnosti. Jednotlivé materiály použité v základných podskupinách, karbónové vlákna, titán a hliníkové zliatiny zabezpečujú požadovanú tuhosť, ale aj odolnosť proti nárazu, pri výraznom znížení hmotnosti. Kompletné šasi, bez zavesenia kolies váži menej ako 100 kilogramov. Torzná aj ohybová pevnosť je plne v súlade so štandardami Euro-NCAP platnými pre nárazové skúšky.
Technológie použité pri výrobe umožňujú produkciu viac ako päť automobilov denne. Ručné laminovanie bolo nahradené novým procesom nazvaným VRMT (Vacuum Resin Moulding Transfers = vákuové nanášanie živice do formy). Pri použití karbónových vlákien pre tak vysoko namáhané podvozkové diely je táto technológia aplikovaná prvýkrát. Na základe vo vývoji dosiahnutých výsledkov dostal projekt od vedenia Alfy zelenú a jeho prvú sériovú realizáciu môžeme očakávať už koncom tohoto desaťročia.
"Pamätníci" si možno spomenú, že s podobnou myšlienkou nezávislého šasi, navyše s možnosťou realizácie viacerých karosérií prišla Alfa už pri štúdii Nuvola, projekt však nebol realizovaný. Originálne bola riešená tiež konštrukcia skeletu malosériovo vyrábanej Alfy SZ/RZ 30, kde nosnú funkciu plnili oceľové výlisky kombinované s kompozitovými panelmi.



Nová "štvorkolka" od Alfy na obzore.
 Tieto obrázky zachytávajú skúšobnú Alfu s pohonom oboch náprav pri testoch. Ako je už dlhší čas známe, jazdné vlastnosti budúcich špičkových modelov budú vylepšené pohonom všetkých kolies. Na obrázku je vďaka zväčšenej svetlej výške dobre viditeľný diferenciál zadnej nápravy. Zrejmé sú tiež meracie/kontrolné body na lemoch predných a zadných blatníkov.




Blíži sa facelift Alfy 166.
 Faceliftovanú Alfu 166, očakávame už na najbližšom frankfurtskom autosalóne. Zmeny domáceho Centro Stile sa nesú jednoznačne v duchu nového "rodinného" štýlu. Výraznejšia predná maska zabezpečí na pohľad väčšiu dravosť ako súčasné, skôr decentné riešenie. Zadná časť zaznamená iba drobné retuše kriviek svetiel, ktoré veľký sedan priblížia vynovenej Alfe 156. Niekoľko nových motorov sa postará aby dynamický vzhľad korešpondoval s realitou. Vrcholom radu sa stane Alfa 166 GTA s motorom V6 3,5 litra.