Alfa Nuova 166

 Po piatich rokoch produkcie sa vlajková loď Alfa 166 dočkala výrazného faceliftu, ktorého autorom je domáce Alfa Romeo Centro Stile. Veľký sedan vďaka nemu pôsobí výrazne športovejšie a dynamickejšie ako predchodca. V duchu novej filozofie značky vyjadruje harmóniu formy a obsahu, kombinuje eleganciu veľkého sedanu so športovými črtami kupé. Estetika tvarov je zdôraznená citlivým výberom kombinácií farieb karosérie a interiéru.

Najmarkantnejšie zmeny sa odohrali v prednej časti. Na prvý pohľad zaujme dominantná predná maska, lemovaná väčšími postrannými nasávacími otvormi. Celok dopĺňajú mohutnejšie hlavné svetlá s parabolami vyrobenými technológiou voľných plôch, ktoré umožňujú použiť číre krycie sklá. Smerovky s tmavým sklom sú umiestnené v spodnej časti preštylizovaných nárazníkov. Nezameniteľný výraz dáva najavo príslušnosť k značke zreteľnejšie ako tomu bolo u pomerne chladne pôsobiaceho predchodcu.
Nuova 166

Zboku zdobia karosériu chrómové prvky - kľučky dverí, strešné a dverové lišty. Prevaha kovových plôch nad sklenenými evokuje dojem kupé. "Svalnaté" prelisy nad lemami zadných kolies spolu s naznačeným klinovitým tvarom vytvárajú pocit auta pevne prilepeného k ceste.
Nuova 166

Pri pohľade zozadu je Alfa 166 jednoznačne rozpoznateľná podľa "širokých ramien", pripomínajúcich zviera pripravené na skok a krátkej splývajúcej zadnej časti. Pozvoľne klesajúca línia navodzuje napriek rozmerom veľkého sedanu pocit jazdnej agility.
Nuova 166

Krivky a objemy karosérie sú zdôraznené jedenástimi farebnými odtieňmi, pastelovými Alfa Red (červená) a Kyalami Black (čierna), metalizovanými Cernobbio Green (zelená), Siena Red (červená), Spoleto Grey, Dolceacqua Grey, Rialto Grey, Marostica Grey (šedá), Pergusa Black (čierna), Lampedusa Blue (modrá), Paletu farieb dopĺňa efektová Cloud Blue (nebesky modrá).

Nemenej atraktívny je interiér. Variácie čalúnenia (zamat, látka, koža) a farieb vytvárajú tri odlišné štýly - športový, elegantný a klasický. Voliteľná je tiež farba palubnej dosky, čierna "sport", béžová "elegant" a "clasic" v odtieňoch šedej. Verzia Impression má palubnú dosku štandartne čiernu. Drobným zmenám sa podrobil tiež prístrojový panel s chrómom lemovanými kruhovými prístrojmi a ovládanie funkcií rádia, tempomatu a palubného počítača. Zvláštna pozornosť bola venovaná optimalizácii ovládania klimatizácie, ktorej výduchy sú štandartne lemované chrómovými kruhmi.

Vzhľadová jedinečnosť je v zmysle tradície doplnená náročnými technickými riešeniami. Pod prednou kapotou našla svoje miesto štvorica benzínových motorov - 2,0 TS (150 koní), 2,5 V6 24V (188 koní), 2,0 V6 24v a novinka, zo 156 a 147 GTA odvodený 3,2 V6 24v (240 koní), ponuku dopĺňajú vznetové päťvalce 2,4 JTD 10v (150 koní) a 2,4 JTD 20v (175 koní). Všetky motory sú kombinované so šesťstupňovou mechanickou prevodovkou, výnimkou je trojliter a na prianie tiež silnejší "diesel", kombinovaný s päťstupňovou automatikou novej generácie.

Alfa Nuova 166 sa dodáva v troch základných prevedeniach Impression, Progression, a Distinctive. Tie dopĺňa športovejšie prevedenie TI so zníženým podvozkom a 18 palcovými kolesami čo zabezpečuje ďalšie zlepšenie jazdných vlastností. Interiér má čiernou kožou čalúnené sedadlá s červeným logom TI. Rovnaké logo sa objavuje tiež na lištách prahov dverí a palubnej doske.

Vrcholnému modelu značky zodpovedá úroveň vybavenia, s možnosťami viacerých opcií. Sofistikovanú mechaniku dopĺňajú najnovšie elektronické systémy aktívnej bezpečnosti a komfortu - ABS s aktívnymi snímačmi a elektronicky kontrolovaným rozdelením brzdnej sily, stabilizačný systém VDC, Tempomat, Bi-Xenónové svetlá, dažďový a parkovací snímač, svetlá s funkciou "Follow me home", Satelitný navigačný systém s hlasovým navádzaním, a mnohé ďalšie. Úroveň pasívnej bezpečnosti štandartne zabezpečuje šesť airbagov.

Alfa GT

 Po ženevskej premiére prototypu predstavuje Alfa Romeo na frankfurtskom autosalóne sériovú podobu nového prestížneho kupé triedy Gran Turismo, ktoré reprezentuje nový koncept kombinácie športového štýlu, komfortu a elegancie. Originálny štýl zabezpečila novinke spolupráca s karosárskym domom Bertone. Jazdnými vlastnosťami má nová dvojdverová Alfa charakter vysokovýkonného kupé, no bez kompromisov bežných pre tento typ automobilov ako je malý batožinový priestor, prípadne nedostatok miesta na zadných sedadlách. Vďaka rozmerom - dĺžka 4480 mm, šírka 1760 mm, výška 1390 mm, rázvor 2596 mm - poskytuje aj na dlhých tratiach, pre ktoré je GT zvlášť určené, dostatok komfortu štyrom cestujúcim.

Vonkajší dizajn sa oproti predstavenému prototypu podrobil len drobným zmenám, najmä v oblasti prednej masky.
Alfa GT
Alfa GT

Na rozdiel od prototypu je známy aj dizajn interiéru. Rozmiestnenie ovládacích prvkov je podriadené očakávaným výkonom auta na ceste, prístrojovej doske tradične dominujú dva veľké kruhové prístroje - rýchlomer a otáčkomer, doplnené dvoma menšími, teplomerom chladiacej kvapaliny a palivomerom a v dolnej časti displejom palubného počítača. Športový štýl zdôrazňuje sivé pozadie prístrojov s čiernymi číslicami a červeným podsvietením. Multifunkčný displej palubného počítača zabezpečuje rýchly a intuitívny prístup k množstvu funkcií. Na stredovej konzole našli svoje miesto ovládacie prvky autorádia s CD prehrávačom (s možnosťou ovládania aj na volante) a klimatizácie. Základná verzia disponuje manuálnou jednozónovou, vyššie verzie sú štandartne vybavené automatickou dvojzónovou.

Interiér Alfy GT môže byť v športovom čiernom prevedení, alebo v elegantnom dvojfarebnom prevedení s dvoma odtieňmi šedej. Na čalúnenie je použitý nový patentovaný materiál Alfatex zabezpečujúci dlhodobú pohodu. Vrcholom je interiér v piatich odtieňoch kože - čiernom, modrom, červenom, prírodnom a šedom. Ručne čalúnený interiér sa dodáva v troch prevedeniach - športovom s prevahou čiernej, elegantnom béžovom a klasickom šedom.
Alfa GT

Vrcholné zážitky z jazdy zabezpečuje zavesenie kolies prevzaté z Alfy 156. O pohon sa postarajú tri štvorvalce, benzínové 1,8 TS (140 koní), 2,0 JTS (165 koní) a vznetový 1,9 JTD Multijet 16v (140 koní). Záujemcom o väčšie dávky adrenalínu poslúži verzia GTA so známym šesťvalcom 3,2 V6 24v (250 koní), inštalácii ktorého sú samozrejme podriadené aj výrazné zmeny podvozku, analogické s ostatnými známymi verziami GTA.

Vybavenie dopĺňajú v základe či ako opcia najnovšie vymoženosti techniky, šesť airbagov, stabilizačný systém VDC, xenónové reflektory, rádio s MP3 prehrávačom, tempomat, Hi-Fi systém Bose, navigačný systém Nav+ a mnohé iné.

8c Competizione

 Najjasnejšou hviezdou expozície Alfy Romeo na Frankfurt International Motor Show je štúdia vysokovýkonného kupé blízkej budúcnosti Alfa Romeo 8c Competizione, ktorú verejnosti osobne predstavil Daniele Bandiera, prezident Alfy Romeo. Po očakávaných menách Sportiva Evoluta a najmä TZ3, sa Alfa rozhodla prevziať meno legendy najväčšej - 8c. Prototyp z dielní domáceho štúdia Alfa Romeo Centro Stile sa stáva ikonou značky evokujúcou obrovskú športovú tradíciu, ktorej je meno 8c súčasťou.
8c Competizione

Alfa Romeo 8c (8 cilindri = osemvalec - konštruktérom ktorého bol legendárny inžinier Vittorio Jano) sa vďaka náročným technickým riešeniam ktoré predbehli dobu a tomu úmerným jazdným výkonom a športovým úspechom stala v tridsiatych rokoch vlajkovou loďou nielen samotnej Alfy Romeo ale celého automobilového priemyslu. Dnes patria dochované exempláre k absolútne najväčším klenotom medzi historickými vozidlami. Slovo Competizione je poctou pre ďalšiu legendu, Alfa Romeo 6C 2500 Competizione, ktorá sa s posádkou Fangio - Zanardi zúčastnila legendárnych Mille Miglia v roku 1950 s nezabudnuteľným výkonom J.M. Fangia. Meno 8c je jasným odkazom na absolútne korene značky, do obdobia zrodu legiend, prevratných konštrukcií, heroických výkonov jazdcov a nezabudnuteľných víťazstiev dosiahnutých v množstve pretekov po celom svete. Čerpajúc z nenahraditeľného technického dedičstva a odkazu predchádzajúcich generácií konštruktérov vzniklo dielo pri ktorom sa snúbi radosť z čistej krásy s potešením z jazdy v ňom.
8c Competizione

Nosná štruktúra dvojdverového dvojmiestneho superšportu je kompozitová, vystužená uhlíkovými vláknami. Karoséria má dĺžku 4278 mm, šírku 1900 mm a výšku 1250, rázvor osí náprav je 2595 mm. Dojem nadštandartnej dynamiky vzbudzujú hlavne "svalnaté" oblúky blatníkov nad nezvykle veľkými kolesami a ostrý prelis za lemom predného blatníka. Viaceré klenuté plochy a najmä partie okolo predných svetiel sú tiež odkazom na Alfu Romeo 33 Coupé Stradale, legendu rokov šesťdesiatych. Zadná časť je nesporne inšpirovaná Giuliou TZ, ďalšou legendou z rovnakého obdobia a najmä jej Bertoneho derivátom - štúdiou Canguro.
8c Competizione

O jazdnú dynamiku úmernú expresívnemu dizajnu sa stará vpredu pozdĺžne umiestnený vidlicový osemvalec s objemom 4,2 litra, preplňovaný mechanicky poháňaným dúchadlom. Špička výkonu má hodnotu 400 koní pri 7000 otáčkach za minútu a krútiaceho momentu 450 Nm pri 4500 otáčkach za minútu. Výkon sa na poháňané zadné kolesá prenáša cez šesťstupňovú mechanickú prevodovku umiestnenú pri zadnej náprave. Parametre motora umožňujú zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 4,5 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť viac ako 300 km/h. Vďaka charakteristike motora sa kupé cíti dobre nielen pri ostrej jazde po okruhu ale aj na každodenných cestách. Výkonnému motoru sekunduje nemenej dobrá konštrukcia náprav. Podvozkoví inžinieri sa rozhodli kolesá oboch náprav zavesiť na osvedčené lichobežníkové polonápravy zabezpečujúce predvídateľné správanie sa aj v medzných situáciách a tým mimoriadnu radosť z jazdy. O prenos síl na cestu sa starajú pneumatiky s rozmerom vpredu 245/40, vzadu 275/40, obuté v oboch prípadoch na 20 palcových diskoch.
8c Competizione

Základné technické parametre:

Motor: vpredu pozdĺžne umiestnený osemvalcový V90, objem 4244 cm, vŕtanie 92mm x zdvih 79,8mm, rozvod 2 x OHC, štyri ventily na valec, prepĺňanie mechanicky poháňaným dúchadlom, maximálny výkon viac ako 400 koní / 7000 1/min, maximálny krútiaci moment 450 Nm / 4500 1/min.
Prevodovka: šesťstupňová mechanická umiestnená pri zadnej náprave.
Podvozok: Trojuholníkové vrchné aj spodné ramená tvoriace lichobežník, vpredu aj vzadu. Kotúčové brzdy, predné 380x34 mm, zadné 330 x 24 mm. Pneumatiky vpredu 245/40 R 20 na diskoch 8.5x 20, vzadu 275/35 R 20 na diskoch 10 x 20.
Rozmery a hmotnosti: rázvor 2595, rozchod vpredu 1610mm, vzadu 1580 mm, dĺžka 4278 mm, šírka 1900 mm, dĺžka 1250 mm.
Pohotovostná hmotnosť: cca 1500 kg, objem nádrže 90 litrov.
Výkony: maximálna rýchlosť viac ako 300 km/h, zrýchlenie 0-100 km/h 4,5 s.