Autodelta opäť aj s Giovanardim
Autodelta, oznámila zloženie svojho týmu pre nadchádzajúci ročník európskeho šampionátu cestovných automobilov. Aktuálneho majstra Gabriele Tarquiniho doplní jeho predchodca na poste európskeho majstra z dvoch predchádzajúcich sezón Fabrizio Giovanardi a talentovaný Brazílčan Augusto Farfus Jr., aktuálny víťaz seriálu F 3000. Po trinástich rokoch spolupráce s Alfou opúšťa tým Nicola Larini a tretí jazdec Roberto Colciago.
Giovanardi sa vracia k značke s ktorou (za volantom Alfy 155 a 156) dosiahol neuveriteľnú nepretržitú sériu šiestich titulov v cestovných automobiloch v rokoch 1997 až 2002. Na sezónu 2003 si odskočil do BMW Team Italy-Spain no obsadil celkovo až deviate miesto, keď sa mu na stupeň víťazov podarilo dostať iba dvakrát, za druhé miesto v Barcelone a Brne.
"Môžeme povedať, že som späť v budúcnosti! Základom je, že sa chcem znovu pohnúť z miesta ktoré som opustil. To znamená späť do boja o európsku korunu. Ináč by to nemalo žiadny zmysel a radšej by som skončil, hlavne ak sa pozrieme na úbohú sezónu 2003" tešil sa Giovanardi. "Nemôžem povedať že to bola kompletne negatívna sezóna, pretože som získal nové skúsenosti jazdiac v inom aute a používajúc iné pracovné postupy. A to sa jedného dňa môže zísť. V určitom zmysle som sa niečo naučil, pretože som vždy pracoval pre talianskeho výrobcu, s talianskou mentalitou. Chcel som zmenu a myslím, že to bola cenná skúsenosť, ináč by som musel pochybovať do konca života. No musím povedať, že to bola pre mňa veľmi frustrujúca sezóna. Už o tom nechcem hovoriť. Hovorme o tom, že som po roku späť. Som späť a dychtivý po víťazstve" ukončil Giovanardi.
Dvadsaťročný Augusto Farfus Jr. má napriek mladosti na svojom konte niekoľko výrazných úspechov. Od šiestich rokov pretekal v rodnej Brazílii na malých motocykloch a už po dvoch rokoch získal prvý titul. Od roku 1992 jazdil osem sezón preteky motokár, každú z nich ukončiť ziskom titulu. Kartingovú kariéru zavŕšil presunom do Európy, kde v roku 1999 s týmom CRG vyhral Taliansky zimný pohár. Roky 2000 a 2001 strávil v pretekoch Formuly Renault, najskôr v týme CRAM Competizione, druhý rok sa už s týmom RC Motor Sport stal európskym šampiónom. Vďaka úspechu sa v roku 2002 dostal do kokpitu F3000 týmu Draco Junior a sezónu ukončil na deviatom mieste. Minulý rok sa popri účasti v pretekoch s formulou stihol s Ferrari 360 GT týmu JMB Racing zúčastniť 24 hodinových pretekov v Daytone a účasť v seriáli F3000 zavŕšil titulom. "Každý malý chlapec sa narodí s túžbou jeden deň riadiť Ferrari" okomentoval Farfus svoju účasť v Daytone.
Napriek tomu, že za svoj cieľ považuje účasť v seriáli F1 svoj prechod k cestovným automobilom považuje za krok vpred. Pre jeho angažmán sa rozhodla Autodelta po testoch v závere minulého roka, jeho najvážnejšími súpermi v boji o miesto v týme boli Andrea Montermini a švédsky jazdec Volva Rickard Rydell.
"Po víťazstve v F3000 nie je veľa možností pre mladého jazdca, ktorý chce pretekať na profesionálnej úrovni. Je tu Formula 1 a je tu ETCC. Formula 1 zostáva môj cieľ do budúcnosti, ale momentálne som nadšený z možnosti vstúpiť hlavným vchodom do ETCC. S Alfou Romeo a Autodeltou som na vrchole, sú víťazný tým a pretekať za nich bude isto mimoriadny pokrok v mojej kariére", tešil sa mladý Brazílčan. Farfus sa dostane do týmu s dvoma hviezdami cestovných automobilov, ktorí si podelili tituly za posledné roky. "Je to ako prísť k Michaelovi Schumacherovi a Mikovi Hakinenovi do týmu F1. Na jednej strane mám pred nimi rešpekt, no viem, že dostávam obrovskú šancu učiť sa od najlepších pilotov. Budem ich sledovať, spôsob ich práce a budem sa snažiť nasledovať rady aby som získal skúsenosti. Je to pre mňa šampionát v ktorom sa budem učiť a vo svojej prvej sezóne chcem rásť. Bol by som veľmi rád, ak by sa mi podarilo dosiahnuť aspoň nejaké umiestnenie na stupni víťazov."
Odchádzajúci Nicola Larini bol továrenským jazdcom Alfy trinásť rokov, s ňou dosiahol v roku 1993 svoj najväčší úspech, víťazstvo v seriáli DTM.
Jazdeckú kariéru začal ziskom titulu talianskeho majstra formuly 3 v roku 1986, po ktorom postúpil do F1 a napriek pôsobeniu v týmoch Coloni, Osella, Ligier a Lamborghini Modena zaznamenal niekoľko čiastkových úspechov. Od roku 1992 bol testovacím jazdcom Ferrari F1, s ktorým sa zúčastnil aj niekoľkých Grand Prix. Najlepší výsledok v seriáli F1 dosiahol na GP San Marina 1994, kde obsadil druhé miesto, jeho úspech však zatienila tragická havária Ayrtona Sennu. Účasť v F1 ukončil v týme Sauber.
Od roku 1991 bol továrenský jazdec Alfy Romeo, pre ktorú hneď nasledujúci rok získal víťazstvo v talianskom šampionáte cestovných automobilov. V roku 1993 zvíťazil s Alfou 155 V6 TI vo vtedy najprestížnejšom šampionáte cestovných automobilov, v nemeckom DTM a pokračoval aj po prerode seriálu na medzinárodný ITC až do jeho ukončenia v roku 1996. S Alfou Romeo pokračoval v závodoch cestovných automobilov, no postupom času sa dostal do tieňa úspešnejšieho Giovanardiho.
Prvé tohtoročné testy absolvovala Autodelta v novom zložení už druhý januárový týždeň na okruhu v Misane.
FIA oznámila, že 12. februára sa uskutoční zasadnutie súdu, ktoré sa bude zaoberať podaním týmu Carly Motorsport proti Gabriele Tarquinimu. Protest podali kvôli kolízii, ktorú mali Tarquini a ich jazdec Duncan Huisman 19. októbra na pretekoch v Monze.
Prvý známy jazdec už aj v továrenskom B-týme
Team Oregon, podporný tým Autodelty v seriáli ETCC potvrdil prvého jazdca pre nadchádzajúcu sezónu. Stal sa ním mladý Talian Michele Bartyan, ktorý v minulej sezóne úspešne jazdil v európskom Renault Clio Cup. Bartyan bol jeden z trinástich jazdcov, ktorých vyhodnocovala Autodelta na jesenných testoch v Adrii. Po testoch vo Valencii tesne pred Vianocami, sa vedúci týmu Oregon Jerry Canevisio rozhodol angažovať ho do svojho týmu.
Oregon nasadí rovnako ako Autodelta tri Alfy 156 GTA, najvážnejší kandidáti na druhé dve sú Salvatore Tavano, Paolo Ruberti, Alessandro Balzan a Luca Rangoni.
Prví traja sa zúčastňovali pretekov ETCC už v minulom roku, Ruberti a Balzan dokonca s Alfami 156 GTA nasadzovaných súkromnými týmami R&M Clever Cats (Ruberti) a Bigazzi (Balzan). Luca Ragnoni, ďalší účastník testov v Adrii je minuloročným víťazom Renault Clio Cup vo farbách týmu Oregon, keď vyhral sedem z desiatich pretekov sezóny. Jeho výhodou môžu byť skúsenosti s autom podobnej koncepcie, Renaultom Clio V6 s výkonom asi 285 koní a sekvenčnou prevodovkou.
Zaujímavá 156 z Thajska
Na autosalóne v thajskom Bangkoku konanom koncom minulého roka sa predstavila aj Alfa Romeo 156 v pôsobivej verzii Sport Pack. Alfa 156, ktorá sa pre ázijský trh vyrába priamo v Thajsku si aj pre tento modelový rok ponechala pôvodný predfaceliftový tvar, vzhľad však oživili drobné aerodynamické doplnky, projekčné predné a číre zadné svetlá a zaujímavé sieťovanie prednej masky. Po minuloročnom predstavení 156-ky v úprave Zender na rovnakom autosalóne je to ďalší zaujímavý počin z ďalekého východu.
Jachta Alfa Romeo - sériový víťaz
Maxi jachta Alfa Romeo vyhrala Grand Slam oceánskych pretekov a stala sa tak najúspešnejšou jachtou v histórii námorníctva. Počas desiatich mesiacov zaznamenala víťazstvo v 63 zo 64 pretekov. Stala sa prvou jachtou v histórii, ktorá vyhrala všetky tri hlavné 600míľové súťaže, legendárne regaty Rolex Middle Sea Race, Rolex Sydney Hobart a Rolex Fastnet Race. Neuveriteľný rekord v neuveriteľne krátkom čase desať mesiacov.
Najrýchlejšiu maxi jachtu na svete vlastní skipper Neville Crichton, ktorého svetová plavebná federácia nominovala na prestížnu cenu Svetový námorník roka.
Alfa Romeo priplávala do Európy na jar s 36 víťazstvami na konte, vrátane víťazstva v preteku Sydney Hobart v závere roka 2002 a stala sa jednoznačnou hviezdou dôležitých európskych námorných regát. Po svojom víťazstve v 607míľovom Rolex Middle Sea Race so štartom aj cieľom na Malte získala prezývku "sériový víťaz". "Náš debut v stredozemí bol veľmi úspešný" hovorí Neville Crichton, "aj vďaka naším víťazstvám aj vďaka veľmi milému prijatiu od nadšencov ktorí sa neustále zaujímali o loď a techniku ktorá ju robí takou rýchlou."
Jachta s trupom vyrobeným z kompozitov vystužených karbónovými vláknami bola navrhnutá v USA a postavená v Austrálii, do prevádzky ju uviedli na Novom Zélande, domove jej majiteľa. Alfa Romeo je rovnako ako monopost formuly 1 pokrokovou konštrukciou, je dokonalou zmesou výkonnosti, trvanlivosti akosti materiálov a technológie. "To sú kvality, ktoré podnietili Alfu podporovať tým, najskôr v Austrálii, potom na Novom Zélande a teraz v Európe" zdôrazňuje Hans Hoegstedt riaditeľ Alfa Romeo pre komunikáciu. Svet Alfa Romeo pozostáva zo súťaživosti, špičkových technológií, výkonnosti, trvanlivosti, štýlu, nadšenia a športovosti. Rovnaké hodnoty aké môžeme nájsť aj vo filozofii jachty a ktoré viedli k toľkým úspechom.
O úspechy sa v neposlednom rade zaslúžila posádka. Dvadsaťštyri profesionálov hlavne z Austrálie a Nového Zélandu je výberom z najlepších svetových námorníkov, štyria z nich boli členmi týmu Nového Zélandu.
Čo nové môžeme čakať so značkou Alfa Romeo ?
Napriek úspechu u zákazníkov vývojári Alfy Romeo nespia na vavrínoch, ale pripravujú okrem nástupcov súčasných typov aj modely, ktoré by mali ponuku značky rozšíriť. Neskoršie predstavenie nástupcu Alfy 156 spôsobil sklz vo vývoji podvozkovej platformy Premium. Alfa ju mala pôvodne, využívajúc väzby s aliančným General Motors, vyvíjať v spolupráci s automobilkou Saab. Tá ale už po krátkom čase stratila o sofistikovanú konštrukciu záujem a tak budú Premium využívať iba budúce Alfy. Aby splnila nároky nosnej koncepcie pre väčšinu produkovaných Álf umožňuje usporiadanie s pohonom predných, zadných aj všetkých štyroch kolies.
Chronológia uvádzania noviniek by mohla byť podľa nasledujúceho scenára.
2004
Alfa 8C Competizione - definitívna podoba sa predstaví na jar v Ženeve, na trhu od jesene, 480 koní, 600Nm, 100 000 eur.
Alfa 156 GTAm Autodelta - V6 3,5 litra, 300 koní, pohon všetkých kolies.
2005
Alfa 147 GTAm Autodelta - V6 3,6 litra JTS, 340 koní, pohon všetkých kolies, jeseň 2005.
Alfa 158 - debut v Ženeve, postavená na platforme Premium, na trhu od apríla.
Alfa 158 Sportwagon - predstavenie v Ženeve, na trhu od jesene.
Alfa Brera - predstavenie v Ženeve, postavená pravdepodobne na platforme Premium, definitívna verzia v septembri. Brera by sa mala stať prostredným kupé v ponuke a postupne nahradiť Alfu GTV.
2006
Alfa 148 - postavená na platforme Compact (Stilo), ale s vlastnou mechanikou podvozku, celková dĺžka asi 4,3 m, na jar trojdverová verzia, päťdverová neskôr.
Alfa Sportcross - crossover postavený na platforme Premium, pohon všetkých kolies, dĺžka asi 4,9 m.
Alfa 8C Spider - otvorená verzia 8C.
Alfa Spider - odvodený od kupé Brera.
Alfa Kamal - odvodená od Alfy 148.
Alfa TZ3 - extrémny superšport odvodený od Alfy 8C, dizajn Zagato, motor Ferrari V12, viac ako 600 koní.
2007
Alfa 168 - postavená na platforme Premium, hnací mechanizmus transaxle, alebo pohon oboch náprav, dĺžka asi 5,0 m.
Alfa Villa d`Este - prestížne kupé na báze Alfy 168.
2008
Alfa Sprint - kupé odvodené od Alfy 148.
Alfa ?Spider - otvorená verzia Alfy Sprint.
Alfa Villa d`Este Spider - otvorená verzia veľkého kupé.
Zaradenie uvedených typov a modelov do produkcie je ohlasované už dlhšiu dobu, predstavitelia Alfy však nevylučujú, že by operatívne mohli ponuku obohatiť aj ďalšie deriváty základných typov. V tejto súvislosti sa často spomína napríklad otvorená verzia Alfy GT, o ktorej sa v prípade úspechu kupé vážne uvažuje. Prototyp vraj už jazdí.