Úspech 8c Competizione vo Villa d´Este
Fascinujúca Alfa 8c Competizione sa stala hviezdou najprestížnejšej automobilovej sútaže krásy Villa d´Este Concours d´Eleganza konanej už sedemdesiatypiatykrát v rovnomennom hoteli na brehoch jazera Como v severnom Taliansku. Patronát nad aktuálnym ročníkom prevzala BMW Group, ktorá ho využila na oslavu storočnice značky Rolls-Royce.
Rozhodnutie poroty prinieslo novému kupé hlavnú cenu "Concorso d´Eleganza Villa d´Este Design Award" aj prvenstvo v kategórii "Modern Concept & Prototype", medzi konkurentami Zagato Aston Martin Vanquish, Mercedes CLK Vision, Nissan Jokoo, Rinspeed Splash, Lancia Fulvia a VW Concept R. Do tretice triumf zavŕšila ziskom zvláštnej ceny "BMW Design Trofeo".
Talianske automobily sa nestratili ani v ostatných kategóriách. Cenu "BMW Group Best of the Show Trophy" získal kabriolet Ferrari 250 GT s karosériou Pininfarina z roku 1957, "Coppa d´Oro d´Trofeo di Villa d´Este" a "Trofeo BMW Italia" získala Lancia Astura Double Phaeton s karosériou Castagna (1933) a "Trofeo Corrado Millanta" sa stala korisťou pre Ferrari 375 America (1955) s karosériou Pininfarina. Alfa Romeo ukončila deň ziskom "Carlo Felice Bianchi Anderloni Memorial Trophy" so svojou legendou 6C2500 Coupe Villa d´Este Helvetia z roku 1951.
Vďaka užšiemu zameraniu tohoto ročníka na automobily z rokov 1950 až 1969 sa divákom predstavilo aj jedinečné kupé Alfa Romeo BAT 7 s karosériou Bertone, alebo fascinujúca Alfa Romeo Giulia TZ 2 s karosériou Zagato.
Alfa Romeo Vintage Car Team na Mille Miglia 2004
Uplynulý ročník najprestížnejších spomienkových pretekov Mille Miglia obohatila svojou oficiálnou účasťou aj Alfa Romeo, čím zdôraznila svoj rekordný počet dvanástich víťazstiev v pôvodnom závode v rokoch 1927 až 1957. Továrenský Alfa Romeo Vintage Car Team nasadil osem technických skvostov zo zbierok firemného múzea sedlaných niekoľkými známymi osobnosťami.
Za volantom Alfy Romeo 1900 Super Sprint z roku 1955 sa striedali Vittorio Emanuele di Savoia a Fabrizio Giugiaro, do Alfy 3000 CM s karosériou Colli z roku 1953, ktorú po cestách pôvodného závodu vodil Juan Manuel Fangio sa posadili Gabriele Tarquini, aktuálny majster Európy cestovných automobilov a Monica Sipsz, týmová manažérka továrenského týmu Autodelta, v krásnej Alfe 1900 Sport Spider (1954) jazdili herec Renato Pozetto a priemyselník Diego Della Valle. Hviezdny tým doplnili Alfa 1750 Super Sport z roku 1929 (posádka Viaro-Mair), Alfa 1500 Super Sport (1928, Claromont-Pecoroff), Alfa 1900 C 52 Coupé, derivát legendárneho Disco Volante, (1953, Marx-Marx), Alfa 2000 Sportiva (1954, Magro-Magnalbó) a Alfa 750 Competizione, špotový derivát jubilantky Alfy Giulietty. Za jej volant sa posadila Sylvia Oberti promotérka projektu Angelo dei Bimbi & Angelino na pomoc hospitalizovaným detom, ktorého je Alfa Romeo partnerom.
Celkovo sa na štart v Brescii postavilo 33 Álf, tvoriacich tak podstatnú čast 375 členného štartového poľa starostlivo vybraného organizátormi. Aj keď je Mille Miglia vo svojej súčasnej podobe spomienkovým závodom, predstavuje pre účastníkov mimoriadne náročnú skúšku vytrvalosti na 1600 kilometrovej trati z Brescie do Ríma a späť.
Gabriele Tarquini a Monica Sipsz kvôli poruche spojky závod predčasne ukončili počas záverečnej etapy.Okrem iných známych tvárí sa na trať za volantom "klasika z Mille" Mercedesu 300 SL vydal tiež dvojnásobný majster sveta F1 Mika Hakkinen.
Viac informácií o legendárnych pretekoch nájdete na www.millemiglia.com.
Alfa 158 v záverečných testoch
Nový zástupca strednej triedy pripravovaný pod kódovým označením Project 939 sa v premiére predstaví na ženevskom autosalóne v marci budúceho roka. Prototyp sa podarilo zachytiť pri testovaní.
Podľa všetkých dostupných informácií bude Alfa 158 väčšia a na pohľad mohutnejšia ako Alfa 156. Predná čast by mala mimoriadne silno čerpat zo štúdie Brera, na rozdiel od nej však budú všetky tri svetlomety integrované za jedným polykarbonátovým krytom. Väčšia maska by mala byť podobná ako na faceliftovanej Alfe 166. Po jej stranách budú dva veľké otvory na prívod čerstvého vzduchu. Od ich vonkajšej hrany, ponad svetlomety, pokračujúc vrcholom blatníka až po lem pod bočnými oknami sa bude tiahnuť výrazný ostrý prelis. Tento štylistický prvok zabezpečí optickú agresivitu, ktorej má Brera skutočne na rozdávanie. Tak ako je u nových Álf zvykom bude mať pravdepodobne aj nová 158 prednú evidenčnú tabuľku umiestnenú excentricky.
Bočný profil by mal byť evolúciou toho, čo je známe z Alfy 156, no skryté ovládanie jej zadných dverí novinka neprevezme. Na predných aj zadných dverách sa predpokladá použitie štýlových hliníkových klučiek s trojuholníkovým profilom podobným ako na štúdii Visconti, ktorá tiež pravdepodobne ukázala pre Alfu 158 chystané spätné zrkadlá.
Batožinový priestor bude vyšší a celkové tvarovanie zadnej časti bude oblejšie. Pôvodne plánovaný mohutný prelis v štýle Alfy Giulia asi nahradí konvenčnejší dizajn. Sportwagon bude mať veko kufra rozdelené výrazným lemom medzi spodnou častou a sklom. Nie je jasné, či si aj nová kombi verzia ponechá nápaditý spoiler na veku batožinového priestoru, pretože 156 Sportwagon spracovaná podľa najnovších štúdií v Centro Ricerche Fiat už spoiler integrovaný do veka nemá.
Zadné svetlá budú väčšie a oblejšie ako na Alfe 156, pravdepodobne aj z dôvodu predpokladaného uvedenia na americký trh. Prelis na evidenčné číslo by mal byť v duchu Alfy 147. Silnejšie verzie budú odlíšené dvojicou koncoviek výfuku, po jednej na každej strane.
Základom Alfy 158 bude platforma Premium vyvinutá v spolupráci s GM a Saabom. Jej hlavným znakom je mimoriadny rázvor náprav 2805 mm. Pre porovnanie je to o 210 mm viac ako súčasná 156 a o 105 mm viac ako vlajková loď 166. Okrem väčšieho priestoru v interiéri sa nadštandartný rázvor postará aj o lepšiu smerovú stabilitu. Inžinieri z vývojového oddelenia Alfy finišujú s prípravou riadenia oboch náprav, no jeho použitie ešte nie je isté.
Pravdepodobná ponuka motorov bola podrobne rozpísaná pred mesiacom, žiaľ správy o využití motorov z palety Fiat & GM Powertrain sa potvrdzujú. Nový vznetový motor V6 3,0 bude produktom špecializovanej talianskej firmy VM. Jeho modulárna konštrukcia umožní neskôr odvodiť tiež motor V8 4,0, ktorý sa plánuje pre budúcu Alfu 168. Použitie motorov VM je návratom Alfy k tejto firme po takmer desiatich rokoch. Až do roku 1986 bola motoráreň VM sesterskou firmou Alfy v koncerne IRI. Jej produkty, vyvíjané s výrazným prispením milánskych inžinierov, používala Alfa v naftových modeloch celej svojej produkcie od Alfetty cez Giuliettu, Sei, 33, 75 až po 155 a 164. Koncom sedemdesiatych rokov bola Alfetta 2,4 TD poháňaná motorom VM najrýchlejším sériovým dieselovým autom na svete.
Vývoj nového motora 2,0 MJD bol pozastavený až do roku 2008, kedže inžinieri v Alfe objavili v súčasnej 1,9 JTD ďalší potenciál výrazného nárastu výkonu. To isté platí aj pre motor 2,5 MJD, ktorý nahradí aktuálny 2,4 JTD.
V roku 2006 plánuje Alfa uviesť na trh sériu vznetových motorov, ktoré ako prvé prekročia hranicu 100 koní a 200 Nm z litra objemu. V úvode prídu na rad V6 3,0 MJD s výkonom 300 koní a krútiacim momentom 600 Nm a 1,9 MJD (180 koní a 380 Nm). V rovnakom roku tiež Alfu 158 obohatia ostrejšie verzie Quadrifoglio Verde a GTA. "Slabšia" Quadrifoglio bude mať pod kapotou prepĺňanú verziu štvorvalca 2,2 JTS (310 koní a 400 Nm) alebo spomínaný 3,0 MJD, GTA bude poháňaná motorom V6 3,2 doplneným dvoma turbodúchadlami a variabilným časovaním ventilov. Jeho predpokladané parametre sú 405 koní 6000/min a 600 Nm / 2000 1/min.
Alfa 158 sa k prvým zákazníkom dostane v apríli 2005, jej kombi verzia o pol roka neskôr. Na výber ponúkne sedem úrovní - konzervatívnejšie Impression, Progression, Distinctive, Lusso a športovejšie TI, Quadrifoglio, a GTA. Alfa Romeo tiež zvažuje ponuku najostrejšej vezie GTAm, ktorá by sa stala neobmedzeným vládcom strednej triedy.
Riadenie oboch náprav testované na Alfe 147
Už skôr spomínaný systém riadenia oboch náprav, ktorý by sa mal v budúcich typoch Alfy postarať o ďalšie zlepšenie ich jazdných vlastností sa dostáva do záverečného štádia vývoja. Projekt sa realizuje v rámci koncernového výskumného strediska Centro Ricerche Fiat.
Súčasný prototyp využíva modifikovanú mechaniku Alfy 147 Selespeed. Riadenie zadnej nápravy je ovládané elektromechanickými aktuátormi, čo umožňuje rýchle a presné akčné zásahy. Miera "pririaďovania" je určovaná riadiacou jednotkou v závislosti od viacerých okamžitých parametrov, napríklad rýchlosti, natočenia volantu, alebo priečneho zrýchlenia. Jednotlivé prvky systému spolu komunikujú cez rýchle CAN zbernice. Požadovaný príkon akčných členov si vyžiadal zmenu palubného napätia z 12V na 42V.
Riadením všetkých štyroch kolies disponovala aj štúdia Alfa Romeo Visconti predstavená na marcovom ženevskom autosalóne. Kedy sa systém objaví v sériovej Alfe ešte nie je jasné, ale chýry hovoria o prichádzajúcej Alfe 158.