Úspechy Alfy na 24 hodín Nürburgring
Uplynulý ročník legendárneho závodu v "Zelenom pekle" sa stal miestom ďalšieho z úspechov milánskej značky. Do výsledkových listín sa zapísali štyri aktuálne typy - 147, 156, GT a GTV.
Spojenie závodného automobilu s dieselovým motorom bolo až donedávna takmer nemysliteľné. Ich neuveriteľný vývoj v posledných rokoch, ku ktorému v mimoriadnej miere prispela aj Alfa Romeo však prelomil bariéry. Už niekoľko sezón sa na nemeckých okruhoch v značkovom pohári preháňajú Alfy 147 Cup so vznetovými štvorvalcami 1,9 JTD pod kapotami. Práve takáto "pohárovka" sa minulý rok stala víťazom triedy "Alternative Fuels".
Tým nemeckého importéra značky Alfa Romeo Divisione Sportiva postavil tento rok na štart rovnakú Alfu 147, štvorvalec pod jej kapotou však vystriedal päťvalec 2,4 JTD. Po dvadsiatich štyroch hodinách jazdy v zopakovala svoj minuloročný úspech, keď so 122 najazdenými kolami nechala za sebou silnú konkurenciu v podobe továrenských týmov BMW a Volkswagen.
Mimoriadny úspech podčiarkuje jej celkové umiestnenie na fantastickom 24. mieste, hneď za Jaguarom V8 STAR týmu Zakspeed, no pred Porsche GT3-RS! Štandartné 147 1,9 JTD Cup sa vo svojej kategórii umiestnili na skvelom piatom a deviatom mieste.
Sľubnú budúcnosť preukázalo aj nové kupé GT rovnako s motorom JTD. Prejavili sa však na ňom detské nemoci a po 65 kolách z dobre rozbehnutého závodu odstúpilo. V množstve účastníkov sa nestratili ani Alfa GTV týmu Engstler Motorsport (96 kôl, siedme miesto v triede) a Alfa 156 anglického týmu Brunswick Motorosport (92 kôl, 25 v triede A3).
Alfa Romeo Brera a Spider pravdepodobne už budúci rok
Súčasťou projektu nového typu strednej triedy je aj rad odvodených typov zahŕňajúcich kombi, kupé a spider. Predstavenie kombiverzie novej Alfy sa chystá s odstupom približne pol roka po plánovanej premiére sedanu, no kupé by sa podľa posledných správ malo na jar v Ženeve ukázať spolu s ním. Do predaja by sa mohlo dostať v septembri budúceho roka, otvorená verzia by sa následne mohla objaviť na jar roku 2006. Ako deriváty základného typu využijú jeho základnú mechaniku, podlahová plošina však bude skrátená na rázvor 2595 mm.
O dizajn sa rovnako ako v prípade sedanu postará štúdio Ital Design - Guigiaro. Tvary kupé budú veľmi silne inšpirované štúdiou Brera, Spider by mal pokračovať v podobnom duchu a tvoriť otvorenú verziu kupé. Oba nové typy nahradia v ponuke súčasnú Alfu GTV a Spider, ponukou motorov a bohatosťou výbavy sa však posunú o úroveň vyššie.
Výber motorov ešte nie je definitívny, v detailoch sa však pre oba typy bude líšiť. Je už takmer isté, že pod kapotou kupé sa okrem benzínových šesťvalcov 3,2 V6 JTS (270 koní), 3,6 V6 JTS (310 koní) a osemvalca 4,2 V8 (400 koní) objaví aj vznetový 3,0 V6 MJet (250 koní). Bez ohľadu na motor, každá verzia kupé bude hnaciu silu prenášať na cestu cez všetky štyri kolesá prevodovým ústrojenstvom Torsen-C známym z Alfy Crosswagon. O pohon Spidera by sa mala starať trojica benzínových motorov - štvorvalec 2,2 JTS (190 koní), šesťvalec 3,2 JTS (270 koní) ) a osemvalec 4,2 (400 koní). Oba silnejšie motory sa budú štandartne kombinovať so systémom pohonu oboch náprav.
Autodelta Squadra Corse sa rozšírila na kvarteto
Po famóznom vstupe do aktuálnej sezóny sa továrenský tým Alfa Romeo dočkal určitého útlmu a zo stupňov víťazov ho začali vytláčať jazdci konkurencie. Okrem intenzívneho testovania, ktoré tým momentálne absolvuje by sa o zvrátenie stavu malo postarať aj angažovanie štvrtého jazdca. Stal sa ním Angličan James Thomson, víťaz britských majstrovstiev BTCC z roku 2002 a aktuálny člen týmu Vauxhall v rovnakom seriáli. Priaznivcom Alfy je však isto známejší vďaka svojmu účinkovaniu v poslednom závode minuloročnej sezóny na okruhu Monza, kde aj vďaka jeho výkonu získal Gabriele Tarquini titul majstra Európy. Rovnakú podpornú úlohu bude plniť počas celej druhej polovice aktuálnej sezóny. "Som nesmierne nadšený", komentuje svoje angažmán Thomson. "A myslím, že môžeme očakávať zopár dobrých výsledkov. Tento raz je to pre mňa jednoduchšie ako minulý rok. Nikdy predtým som nebol v Monze, zatiaľ čo Donington samozrejme poznám veľmi dobre. A tiež nebudem musieť viezť 40 kíl záťaže, čo znamená mimoriadny rozdiel. Veľmi sa na to teším."
Nové vedenie koncernu Fiat, nový pohľad na Alfu
Nový výkonný riaditeľ Maserati Martin Leach prezentoval na prvej tlačovej konferencii po uvedení do funkcie svoje predstavy o budúcnosti značky. Cestou k úspechu je podľa neho fakt, že malá značka ako je Maserati, by sa mala vo veciach technických aj finančných deliť s inými výrobcami v oblastiach, kde je možný vzájomný prospech. Okrem už dlhšiu dobu chystanej spolupráce s Audi, spadá do jeho záujmu tiež Alfa Romeo, s ktorou by, ako sám povedal, rád preskúmal možnosti zdieľania dielov aj nákladov. Je to oživenie starej myšlienky o presune Alfy do skupiny Ferrari-Maserati, ktorú pred dvoma rokmi prezentoval Luca di Montezemolo, vtedajší šéf Ferrari. Giuseppe Morchio, v tej dobe šéf skupiny Fiat mal však na vec iný názor. Dnes, po odchode Morchia je na najvyššom poste práve di Montezemolo a tak pôvodný projekt o skupine Ferrari-Maserati-Alfa Romeo dostáva nové možnosti.