Facelift pre Alfu 147
Po modifikáciách Alfy 156 a Alfy 166 sa koncom roka podrobí korekciám aj Alfa 147 vyrábaná v nezmenenej podobe už od roku 2000. Základom zmien bude reštylizácia minimalisticky tvarovanej prednej masky, najväčšmi zo súčasných modelov inšpirovanej históriou. Jej nový, mohutnejší tvar, bližší aktuálnemu "rodinnému" dizajnu sa postará o agresívnejší dojem zdôraznený tiež prepracovanými nárazníkmi.
Ruka v ruke so zmenami dizajnu prídu technické modifikácie. Klasický dvojliter Twin Spark vystrieda jeho priamovstrekový nástupca JTS. Viacero indícií naznačuje, že vrcholom radu by sa mohlo stať prevedenie GTAm so šestvalcom "prevŕtaným" na 3,5 litra s výkonom 300 až 350 koní (už viackrát ohlasovaným ako vrcholné prevedenie Alfy 156), pravdepodobne s pohonom oboch náprav systémom Torsen C. Aj v prípade jej uvedenia však "slabšia" verzia GTA zostane súčastou ponuky. Vznetový štvorvalec 1,9 so systémom vstrekovania Multijet bude mať tri výkonové varianty - 120, 150 a 180 koní.
Ponuka modelov bude po vzore väčšej Alfy 156 Crosswagon doplnená o verziu s pohonom oboch náprav a zväčšenou svetlou výškou. Faceliftovaná Alfa 147 sa po prvýkrát predstaví na jesennom parížskom autosalóne, predaj sa začne od začiatku budúceho roka.
Príde po Alfe 156 opäť Giulietta ?
Júlové číslo magazínu Quattroruote prinieslo obrázok pripravovaného nástupcu Alfy 156 aj s krátkym komentárom.
Zo všetkých (aj na našich stránkach) zatiaľ predstavených štúdií novej Alfy má práve táto najbližšie k realite. Autor dizajnu Giorgetto Giugiaro viackrát zdôraznil, že jeho dielo bude výrazne viac evolúciou súčasného tvaru ako úplne novým riešením.
Zobrazená štúdia na prvý pohľad upúta "svalnatejšími" lemami blatníkov a mohutnejším tvarovaním zadného nárazníka aj zadných svetiel. Kľučka zadných dverí sa z originálneho miesta, rámu okna, presťahovala späť na svoju tradičnú pozíciu. Dojem dvojdverovej karosérie však po uvedení Alfy GT, kupé "strednej triedy", nie je natoľko dôležitý ako tomu bolo pri uvedení Alfy 156. Novinka pôsobí väčším dojmom, no oba previsy sa zdajú v porovnaní so súčasnou 156 kratšie. Väčší rázvor a "koleso v každom rohu" však určite prospejú ďalšiemu zlepšeniu jazdných vlastností.
O tvarovaní prednej časti môžeme len polemizovať, rovnaký zdroj však potvrdzuje originálny štýl s troma pármi predných svetiel a dominujúcou klasickou mriežkou.
Meno novej Alfy strednej triedy je dosiaľ neznáme, už dlhšiu dobu sa spomína označenie Alfa 157 alebo častejšie Alfa 158, vyjadrujúce viac ako generačnú zmenu oproti Alfe 156 a hlavne spomienku na Alfettu 158, prvého majstra sveta seriálu automobilov Formuly 1. Najnovšie informácie naznačujú možnosť použitia legendárneho mena Giulietta.
Štvorkolka v každej Alfe
Úspech noviniek Crosswagon Q4 a Sportwagon Q4 utvrdil marketingových stratégov Alfy v ich pôvodných plánoch rozšíriť ponuku modelov s pohonom oboch náprav. Počas nasledujúceho roka a pol by sa so systémom pohonu Torsen C malo objaviť minimálne sedem nových modelov. Herbert Demel, generálny riaditeľ Fiat Auto je známy ako veľký zástanca pohonu oboch náprav. Počas svojho pôsobenia v automobilke Audi sa postaral o jeho výrazné rozšírenie v rámci celého modelového spektra.
Európski výrobcovia (okrem skupiny VAG) uplatňujú vo svojich produktoch pohon oboch náprav iba veľmi zriedkavo, čím by sa Alfa, ako tradičný producent progresívnych konštrukcií, mohla od ich masovej produkcie ešte výraznejšie odlíšiť. Základom úspechu je ponuka vyspelého systému pohonu, na čo má predvedený Torsen C všetky predpoklady. Podstatnou výhodou Alfy je tiež dlhoročná tradícia produkcie automobilov s pohonom všetkých kolies. Historický prínos Alfy 33 Permanent4 a hlavne jej väčších sestier s modifikovanými mechanizmami 155 Q4 a 164 Q4 je nezmazateľný. Plne elektronicky ovládaný systém s viskóznou spojkou umožňujúcou variabilné rozdelenie krútiaceho momentu medzi nápravami však v súčasných modeloch vystrieda čisto mechanická konštrukcia s troma diferenciálmi, predvedená v už spomínaných modeloch Crosswagon Q4 a Sportwagon Q4.
Nástupca súčasnej Alfy 156 označovaný kódom 939 bude mať pravdepodobne pohon oboch náprav ako opciu pre každý model, vrátane najslabšieho 1,8 JTS s výkonom 140 koní. Štandartne ním však budú isto vybavené všetky vrcholné prevedenia, ktoré sa dostanú na rad v roku 2006, napríklad 2,2 JTS Turbo (310 k), GTA 3,2 JTS BiTurbo (405 k) a 3,0 Multijet QV (300 k).
Okrem Alfy sa s pohonom oboch náprav predstaví tiež rad Fiatov a Lancií, ako prvé už koncom tohto roka Panda a Doblo, pravdepodobne v "divokom" off-road štýle podobne ako štúdia uvedená na Bologna Motor Show v roku 2002. Príspevkom do kategórie Crossover bude na jesennom parížskom autosalóne predstavený Fiat Adventure na báze Stila Multiwagon.
O niečo neskôr by sa mali predstaviť aj "plnohodnotné" SUV-ka oboch značiek. Zatiaľ čo Fiat sa spolieha na spoluprácu so Suzuki, Alfa má rozpracovaný projekt na báze štúdie Kamal.
Autodelta s Thompsonom do konca sezóny.
James Thompson, pôvodne angažovaný ako štvrtý jazdec týmu AutoDelta iba na preteky v Doningtone a Spa sa pravdepodobne stane jeho platným členom až do konca sezóny, určite by však mal nastúpiť v jej závere na pretekoch v Oscherslebene a Dubaji. Proti výrazne početnejším radom súperov sa tak postavia štyri továrenské Alfy. Vedenie týmu sa rozhodlo, po jeho suverénom víťazstve v Anglicku, pomôcť tým v boji o titul svojim ašpirantom Fabriziovi Giovanardimu a Gabriele Tarquinimu. "James odviedol pre nás v Doningtone perfektnú prácu, rovnako ako minulý rok v Estorile a Monze. Sme potešení, že ho máme späť v týme," povedala týmová manažérka Monica Sipsz.
Závodný víkend v Spa bude pre Thompsona skutočne hektický. Okrem tréningov na preteky má na sobotu naplánovanú aj vlastnú svadbu. "Preteky sú na obed a obrad je o piatej popoludní. Môžem to stihnúť s hodinovou rezervou," nenechal sa z miery vyviesť Thomson.
Svetový šampionát cestovných automobilov
Začiatkom júla schválila FIA nový šampionát cestovných automobilov FIA WTCC (World Touring Car Championship). začínajúci už budúcu sezónu. O dva tituly, majstra sveta jazdcov a majstra sveta značiek sa budú uchádzať piloti týmov šiestich výrobcov, viac či menej pravidelne zainteresovaných už v súčasnej sérii - Alfa Romeo, BMW, SEAT, Peugeot, Honda a Ford.
Promotérom seriálu bude firma KSO Ltd. organizujúca už od roku 2001 aj európsky šampionát. Prvý ročník WTCC sa predbežne skladá z desiatich závodných víkendov, počas každého z nich sa, rovnako ako v súčasnej podobe, odohrajú dva závody. Významným príspevkom k bezpečnosti jazdcov bude povinné použitie podporného systému HANS (Head and Neck Support System), ktorý znižuje riziko poranenia krčnej chrbtice pri havárii.
Nový seriál je logickým vyvrcholením vysokej úrovne európskeho ETCC od jeho obnovenia v roku 2001. Alfa Romeo nadviazala na svoju legendárnu minulosť, keď jej jazdci získali zatiaľ všetky tituly jazdcov (2001 a 2002 Giovanardi, 2003 Tarquini), v rokoch 2001 a 2003 titul v kategórii týmov a v roku 2002 vypísaný titul v kategórii značiek.
Predbežný kalendár FIA World Touring Car Championship 2005:
6. Marec - Buenos Aires (Argentína)
3. Apríl - Monza (Taliansko)
24. Apríl - Magny-Cours (Francúzsko)
8. Máj - Donington (Veľká Británia)
22. Máj - Brno (Česká Republika)
26. Jún - Voľný termín
30. Júl - Spa (Belgicko)
4. September - Oschersleben (Nemecko)
25. September - Istanbul (Turecko)
20. November - Macau (Čína)