Brera cí GTV ?
 O necelý mesiac sa svetu predstaví dvojica nových typov z Milána - sedan strednej triedy, nástupca Alfy 156 a kupé nahrádzajúce Alfu GTV. Nie je žiadnym tajomstvom, že obe novinky z pera majstra Giugiara budú silno inšpirované prekrásnou štúdiou Brera z roku 2002, kupé dokonca do tej miery, že sa v jeho súvislosti používa skôr označenie sériová Brera. Podľa predbežných plánov sa pôvodne malo v Ženeve predstaviť iba kupé, keďže šéf Alfy K.-H. Kalbfell plánoval po svojom nástupe drobné modifikácie sedanu podľa svojho gusta, no štádium vývoja a požiadavky trhu rozhodli o spoločnom uvedení.

 Obe novinky sú až doposiaľ starostlivo skrývané a na verejnosť zatiaľ prenikli iba sporé obrázky kamuflovaných testovacích modelov, známe aj z našich stránok. Rúško tajomstva poodhalil pred pár dnami až denník Il Corriere della Sera. Podľa prvých informácií predstavuje model zachytený v priestoroch fabriky v Arese definitívnu verziu karosérie počas záverečných testov.
 Sériová verzia si v porovnaní s atraktívnou štúdiou zachová aj množstvo detailov, výroby sa však isto nedočkajú efektné, no relatívne nepraktické krídlové dvere. Motívy ktoré použil Giugiaro pri reštylizácii Alfy 156 dávajú tušiť, čo bude nosným motívom nielen kupé ale všetkých prichádzajúcich modelov.

 Karoséria využíva skrátenú podlahovú plošina Premium (Progetto 939 - nástupca Alfy 156) s rázvorom náprav 2650 mm, základné rozmery karosérie sú 4400 x 1890 x 1300 mm. Vpredu ponesú kolesá dvojité priečne ramená, vzadu viacprvkové závesy. Jazdné výkony na úrovni slávnej tradície značky zabezpečí už pri uvedení dvojica motorov, zážihový 2,2 JTS (190 koní / 230 km/h) a vznetový 2,4 JTD (200 koní / 240 km/h), doplnené už v prvých týždňoch predaja zážihovými šesťvalcami V6 3,0 JTS (250 koní / 250 km/h) a V6 3,2 JTS (280 koní / 260 km/h). Hnacia sila základnej verzie sa bude prenášať na kolesá prednej nápravy, silnejšie verzie využijú pohon oboch náprav Q4.

 K prvým zákazníkom sa kupé dostane 15. septembra, odvodený Spider o dva mesiace neskôr.

Alfa Nuova GTV
Progetto 939 - Alfa 157


Nádej pre 8c ešte žije
 Šíriace sa správy o zastavení projektu 8c Competizione sa stretávajú s búrlivou reakciou alfistov po celom svete. Najnovšie informácie však tvrdia, že nádej pre jedinečný superšport stále žije. Alfa Romeo podľa nich pokračuje so zbieraním záloh od budúcich zákazníkov, jednoznačne udávajúcich, či je záujem dostatočne veľký na úspešnú malosériovú výrobu. Viacerí potenciálni kupci dokonca navštívili fabriku, aby sa o možnosti získať skvostné kupé presvedčili osobne. Počet záväzných objednávok však až do konca minulého roka neprekročil požadovanú hranicu, hoci sa termín oproti pôvodnému plánu mierne posunul.

 Iskierku nádeje vykresal nový šéf automobilky Karl-Heinz Kalbfell, ktorý je projektu priaznivo naklonený od začiatku svojho pôsobenia vo funkcii. Ak sa jeho predstavy splnia, limitovaná séria jedinečného kupé by sa mohla dostať do výroby na jar roku 2006.

 Prínos superkupé pre posilnenie image značky je nesporný. Vo svojich nadčasových tvaroch skrýva odkazy na slávne Alfy z histórie, Alfu Tipo 33, úspešne bojujúcu vo svetovom šampionáte prototypov na prelome šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov, či Giuliu TZ, jedinečné dielo karosárne Zagato známe aj z pretekov cestovných automobilov. Meno štúdie je odkazom na Alfy 8c, slávny rad osemvalcov Vittoria Jana, v období pred druhou svetovou vojnou viac než desaťročie dominujúce na pretekoch Grand Prix. Competizione zasa pripomína neopakovateľnú sériu víťazstiev značky v najnáročnejších diaľkových pretekoch Mille Miglia.
 Fascinujúcemu kabátu zodpovedá aj použitá technika. Pod prednou kapotou je umiestnený osemvalec 4,2 litra sesterskej značky Maserati. Vďaka preplňovaniu objemovým dúchadlom poskytuje mimoriadnu dávku hnacej sily na kolesách vo všetkých režimoch prevádzky, čo v zmysle tradície sľubuje neopakovateľné zážitky na ceste aj na závodných okruhoch. Maximálny výkon 400 koní pri 7000 otáčkach za minútu umožňuje dosiahnuť rýchlosť 300 km/h a zrýchlenie 0-100 km/h za menej ako 4,5 sekundy.

 Kolesá oboch náprav sú zavesené na dvojiciach priečnych trojuholníkových ramien, ideálnemu rozloženiu hmotnosti pomáha prevodovka uložená pri poháňanej zadnej náprave. Ľahká no tuhá nosná štruktúra je tvorená kompozitmi vystuženými uhlíkovými vláknami, technológiou známou z prostredia Formuly 1. Maximum priľnavosti aj dojem sily vytvárajú dvadsaťpalcové disky s pneumatikami 245/40 vpredu a 275/30 vzadu.

Alfa 8c Competizione


AutoDelta vo štvorici
 Šampionát cestovných automobilov, tohto roku povýšený na majstrovstvá sveta, predstavuje novú výzvu aj pre najúspešnejšieho účastníka novodobej európskej série, továrenský tím Alfa Romeo AutoDelta Squadra Corse. Stabilné trio jazdcov, Gabriele Tarquini, Augusto Farfus a Fabrizio Giovanardi však počas celej sezóny doplní dosiaľ len občasne jazdiaci James Thompson. Štvorica dokázala svoje kvality aj v minulej sezóne, keď spolu získala osem víťazstiev a päť prvých miest na štarte. Prvý ročník WTCC absolvuje milánsky tím s osvedčenou Alfou 156 S2000, oproti verzii 2004 však v detailoch pozmenenou. Niektoré modifikácie sú dané postupným vývojom, iné, napríklad väčšie brzdy zmenou predpisov.

 Dve Alfy novej špecifikácie si kompletné kvarteto vyskúšalo už na prvých testoch konaných od 18. do 20. januára na španielskom okruhu Jerez de la Frontera. Spokojnosť prejavila aj športová riaditeľka tímu Tiziana Borghi: "Počasie bolo vynikajúce, slnečno a teplo. To znamená, že sme mohli odviesť poriadny kus práce a odjazdiť veľký počet kôl bez závažných problémov. Každý z jazdcov absolvoval viac ako sto kôl." V priebehu februára sa Autodelta zíde na daľších testoch, podľa počasia opäť na španielskom okruhu, alebo na Monze.

Alfa 156 S2000


Alfa a Mac spájajú sily
 Apple Computers a Alfa Romeo oznámili začiatkom januára na podujatí MacWorld 2005 spoluprácu, zameranú na integráciu revolučného hudobného prehrávača i-Pod do budúcich modelov z Milána.

 Zúčastnené strany vyzdvihli ako podstatné tradičné hodnoty oboch značiek - neustále inovácie, moderné technológie, silné väzby na dizajn, či jedinečnosť produktov - všetko prvky rozhodujúce pri jednoznačných voľbách ich zákazníkov.
 Apple, dlhoročný líder v oblasti informačných technológií obsadil vďaka radu produktov i-Pod vedúcu pozíciu aj na poli digitálnych hudobných prehrávačov, Alfa Romeo zasa predstavuje jedinečnú zmes štýlu, vášne a jedinečnosti konštrukcie v oblasti automobilov.

 Majitelia budúcich Álf si teda budú môcť dopriať o jeden pôžitok viac. Aj počas jazdy ich bude čakať dávka obľúbenej hudby - s charakterom, na úrovni a štýlovo.

i-Pod


Čo nové sa chystá v Miláne
2005

Máj
Progetto 939 - Alfa 157 / 158 - sedan strednej triedy, nástupca Alfy 156; platforma Premium; karoséria Ital Design; motory 1,8 JTS (130k), 1,9 JTS (160k), 2,2 JTS (190k), V6 2,8 JTS (230k), V6 3,2 JTS (265k), 1,9 JTD (120&150k), 2,4 JTD (200k), V6 3,0 JTD (250k); pohon predných aj všetkých štyroch kolies.

Progetto 946 - Alfa GTV (Brera?) - kupé; skrátená platforma Premium; karoséria Ital Design; motory 2,2 JTS (190k), V6 3,2 JTS (280k), V6 3,6 JTS (310k), V8 4,2 (400k) ?, 2,4 MJet (250 k) V6 3,0 MJet (250k); pohon predných aj všetkých štyroch kolies.

September
Progetto 939 - Alfa Sportwagon - lifestylové kombi odvodené od sedanu, nástupca Alfy Sportwagon (156).
Alfa 147 Q4 - špičková verzia najmenšej Alfy s pohonom všetkých kolies.
2006

Január/Február
Kamal - prvý crossover Alfa Romeo; platforma Compact; karoséria Alfa Centro Stile; motory 2,2 JTS (190 k), V6 3,2 JTS (270k), V6 3,6 JTS (350k), 1,9 MJet (150k), 2,4 MJet (200k); pohon predných aj všetkých štyroch kolies.

Máj
Alfa 148 - dvojdverový sedan nižšej strednej triedy, cca 4300 mm; platforma Compact; karoséria Alfa Centro Stile; motory 1,6 JTS (115k), 1,9 JTS (140k), 2,2 JTS (190k), V6 3,2 JTS (265k), 1,6 JTD (120k), 1,9 JTD (150k), 1,9 JTD Biturbo (200k); pohon predných aj všetkých štyroch kolies.

November
Alfa 148 - štvordverový sedan nižšej strednej triedy; mechanika zhodná s dvojdverovou verziou.
Progetto 939 - Alfa 157/158 & Sportwagon GTA - ostrá verzia sedanu aj kombi; motor V6 3,2 JTS Biturbo (300k)
Progetto 946 - Alfa Spider - spider odvodený od kupé GTV; skrátená platforma Premium; karoséria Ital Design; motory 2,2 JTS (190k), V6 3,2 JTS (270k), V8 4,2 (400k) ?; pohon predných aj všetkých štyroch kolies.
8C Competizione ? - superšport, kupé; karoséria Alfa Centro Stile; motor V8 4.2 (500k); zadný pohon.