Brera GTA s ôsmimi valcami
 Krásne kupé Brera sa ešte ani poriadne nestihlo rozbehnúť z výrobných liniek na cesty, no alfisti už netrpezlivo očakávajú vrchol radu, Breru GTA. Najostrejšia verzia sa od svojich miernejších súrodencov bude na prvý pohľad odlišovať výrazne modifikovanými tvarmi s nekompromisným uprednostnením funkčnosti a rozsiahlym použitím ľahkých materiálov - kompozitných plastov a hliníka. S ich pomocou by sa mala dôsledne naplniť legendárna skratka GTA ( = odľahčená). Agresívny vzhľad však rozhodne nebude samoúčelný, vrcholná GTA totiž ponúkne jazdné výkony o rád vyššie ako zatiaľ najsilnejší model.

 Prednej časti by mala dominovať nižšie osadená maska a preštylizovaný nárazník s integrovaným spoilerom a mohutnými otvormi pre prívod vzduchu k motoru a brzdám. Spoiler bude pravdepodobne schopný pri spomaľovaní z vysokých rýchlostí plniť aj funkciu aerodynamickej brzdy, odľahčujúcej tak sériovo montované karbónové kotúče Brembo CCM. Odvod vzduchu od motora a bŕzd si pravdepodobne vyžiada aj niekoľko prieduchov na boku v oblasti predných blatníkov. Celok doplní nová kapota z kompozitných materiálov. Pod zadným nárazníkom by mal potom pribudnúť výrazný difúzor, samozrejme z kompozitu. Nekompromisnú funkčnosť všetkých karosárskych častí zdôrazní úplná absencia akýchkoľvek chrómových prvkov.
 Je už takmer isté, že o pohon Brery GTA sa postará vidlicový osemvalec 4,4 litra, výsledok spoločného vývoja so sesterskou značkou Maserati. Vďaka systému variabilného časovania a zdvihu ventilov UNIAIR sa výkon vyšplhá na hodnotu 440 koní, krútiaci moment dosiahne hranicu 500 Nm. Biturbo verzia aktuálneho šesťvalca 3,2 litra bola, najmä z dôvodu absencie prevodovky zvládajúcej jeho 680 Nm zavrhnutá. Hnacia sila sa bude na cestu prenášať prostredníctvom všetkých štyroch kolies systémom TorsenC, známym už aj s aktuálnej sériovej produkcie Alfy, doplneným však v tomto prípade adaptívnym zadným diferenciálom konštrukcie podobnej s Ferrari F430. Brera GTA by sa okrem toho mohla stať prvým modelom využívajúcim aj riadenie štyroch kolies ktorého vývoj v Alfe práve vrcholí. Mohutné brzdy si vyžiadajú štandartnú montáž 19 palcových diskov, pravdepodobne s podobným motívom ako v prípade štúdie 8c Spider.

Alfa Brera
Alfa Brera

Účasť Alfy vo FIA WTCC 2006 nádejná
 Plány na účasť Alfy v budúcoročnom svetovom šampionáte sa v poslednej dobe niekoľkokrát zmenili, posledné rozhodnutia sú však celkom potešujúce. Nový šéf Antonio Baravalle začiatkom mesiaca poveril závodné oddelenie N Technology vývojom pretekovej verzie Alfy 159 spĺňajúcej podmienky budúcoročného seriálu. Prvá podmienka je teda splnená, akékoľvek úsilie však môže vážne skomplikovať nedostatok času s prípravou nového modelu.

 Predchádzajúci šéf značky K.-H. Kalbfell akékoľvek plány na nasadenie Alfy 159 striktne odmietal. Konzervatívne koncipovaný sedan mal podľa jeho predstáv pútať zákazníkov inými prednosťami ako úspechmi na závodných tratiach. S ohľadom značku, ktorej minulosť je popretkávaná športovými úspechmi v množstve pretekov a ktorej množstvo typov vzniklo priamo v tomto prostredí, bolo rozhodnutie viac než kontroverzné.
 S ohľadom na množstvo prác, ktoré vývoj závodnej verzie sprevádza sa dá očakávať, že v prvých kolách šampionátu sa ešte stretneme s dosluhujúcou Alfou 156. Na rozdiel od aktuálneho kvarteta by v budúcom roku mala továrenský tým tvoriť, len trojica, či dokonca dvojica jazdcov, ich mená však ešte neboli oznámené.

Alfa 156 S2000

Nová úloha pre Alfu 147
 Pozornosť fanúšikov Alfy zaslúžene púta predovšetkým nová Alfa 159, úloha ostatných typov tým však nekončí. V plánoch, ktoré pre časom predstavil šéf Fiat Auto Sergio Marchione dostala novú úlohu aj Alfa 147. Hoci je milánska značka jednoznačným reprezentantom prémiovej kategórie, práve jej najmenší model by mal pomôcť naplniť predajné čísla v širšom meradle. Marketingové oddelenie preto pripravuje osobitú špecifikáciu, akýsi nový "vstupný model", ktorý by mal najmä na nemeckom trhu konkurovať hlavne najpredávanejšiemu automobilu nižšej strednej triedy, VW Golf, konkrétne jeho verziám s najvyššími špecifikáciami výbavy.  Aj keď sa pozícia zdá byť na prvý pohľad nedôstojná Alfy, je s najväčšou pravdepodobnosťou dôsledkom zlých predajných výsledkov Fiatu Stilo a tak všeobecne chýbajúcemu zastúpeniu koncernu Fiat v najobsadenejšom segmente trhu. Lepším výsledkom by malo dopomôcť aj posilnenie predajnej siete ohlasované na rok 2006. Rozsah výbavy, či rozdiel oproti aktuálnym modelom 147 nebol zatiaľ zverejnený.

Alfa 147

Alfa 159 vyhlásená za najkrajší sedan na svete
 Ladnosť tvarov a dokonalosť techniky sú atribúty neodmysliteľne patriace k značke Alfa Romeo. A keďže krása je hlavným kritériom aj každoročne udeľovanej ceny L´Automobile piú Bella del Mondo, nie je veľkým prekvapením, že sa porota tejto prestížnej súťaže zložená z umelcov, automobilových dizajnérov, architektov a štylistov rozhodla za najkrajší sedan roka 2005 vyhlásiť práve najnovší prírastok milánskej značky, Alfu 159.

 Ostré a agresívne, no pritom ladné krivky z pera dizajnéra storočia Giorgetta Giugiara spolupracujúceho s Centro Stile Alfa Romeo odsunuli na druhé miesto najnovšiu generáciu trojkového radu BMW.
Hodnotenie okrem iného ocenilo harmóniu príťažlivých liniek 159-ky doplnených množstvom atraktívnych detailov a v neposlednom rade aj použitie mimoriadne kvalitných materiálov. Komisiu upútala tiež jedinečná kombinácia klasického štýlu s modernými doplnkami neopakovateľne zdôrazňujúca exkluzivitu modelu.

 Alfa 159 nadviazala v súťaži na vlaňajší úspech Alfy GT, vyhlásenej za najkrajšie kupé roku 2004.

Alfa 159
Alfa 159