Alfa 159, prvé oficiálne obrázky
 Alfa 159, nosný model značky najbližšieho obdobia sa svetu predstavil na prvých obrázkoch. Karoséria z pera Giorgetta Giugiara evidentne prevzala, tak ako bolo ohlasované, viaceré motívy zo štúdie Alfa Brera, ktorá sa v pozmenenej forme stala realitou.
Alfa Romeo 159 Alfa Romeo 159
Alfa Romeo 159 Alfa Romeo 159


Alfa 159 prichádza
 Chýry sa potvrdili, nový sedan strednej triedy, nástupca stále krásnej Alfy 156 dostane meno Alfa 159. Označenie má pravdepodobne vyjadriť dramatický skok vo vzťahu k predchodcovi, je však isto aj reminiscenciou na Alfu 159, víťaza majstrovstiev sveta automobilov Formuly 1 z roku 1951.  Skôr ako sa dopracujeme k oficiálnym obrázkom, skúsme odhaliť skutočné tvary novinky na kamuflovaných prototypoch.
Alfa 159 Spy Alfa 159 Spy
Alfa 159 Spy Alfa 159 Spy
Alfa 159 Spy Alfa 159 Spy


Alfa a Maserati
 Definitívne ukončenie spolupráce spoločnosti Fiat s GM urýchlilo aj niektoré interné rozhodnutia o reštrukturalizácii talianskeho koncernu. Medzi ne patrí vyčlenenie Maserati z firmy Ferrari a jej zaradenie priamo pod automobilovú divíziu Fiat Auto, s predpokladaným vytvorením novej dvojičky Alfa Romeo & Maserati. Modenský výrobca však bude v technickej kooperácii a predaji pokračovať aj v spolupráci s Ferrari.

 Prvým produktom spolupráce by sa mohol stať nástupca Alfy 166, ktorého predstavenie sa predpokladá na ženevskom autosalóne 2007. Veľký, jednoznačne športovo orientovaný sedan (rázvor 2995 mm) pripravovaný pod kódovým označením Progetto 941 využíva v spolupráci s Maserati vyvinutú podlahovú plošinu s usporiadaním pohonu Transaxle. Jeho hlavným súperom sa má stať pripravované štvordverové Porsche, do kategórie Maserati Quattroporte však nezasiahne. Spoločným prvkom by sa mohol stať tiež štvorliter V8 JTD odvodený od Alfy VM V6 3,0 JTD (Alfa 159, Brera).
 Viaceré správy naznačujú, že Ferrari vyvíja pre potreby Maserati nový šesťvalec, ktorý by mal byť k dispozícii približne v roku 2010. Je teda možné, že sa nový motor objaví ako náhrada, či doplnok v Brere a novom sedane uvádzaného šesťvalcového agregátu Alfa Romeo.

 Súčasťou spoločných projektov oboch automobiliek sa môže stať aj systém pohonu všetkých kolies. Torsen-C tretej generácie s aktívnym diferenciálom zadnej nápravy posadil Alfu Romeo na absolútnu svetovú špičku v oblasti pohonu oboch náprav. Skúsenosti milánskych inžinierov sa isto uplatnia aj pri návrhu pohonného ústrojenstva pripravovaného Maserati triedy SUV.

 Šéf Fiatu aj Ferrari Luca Cordero di Montezemolo rozhodnutie komentoval: "Je to významný krok vpred pre Maserati aj pre Alfa Romeo. Synergia medzi týmito značkami prinesie prospech obom a umožní nám upevniť portfólio našich produktov na trhu športových automobilov."


Ocenenia pre Alfu 156 aj 147
 Čitatelia nemeckého časopisu Auto Motor und Sport opäť vo svojom hodnotení ocenili produkciu milánskej značky. Alfa 147 s prehľadom získala ocenenie "najlepší dovážaný automobil v segmente C", keď sa pre ňu rozhodlo takmer 30 % všetkých hlasujúcich!  Významné je aj prvenstvo Alfy 156 v rovnakej kategórii no v segmente D, kde ju na prvé miesto zaradili hlasy skoro štrnástich percent hlasujúcich. Víťazstvo doslova výbehového typu na náročnom nemeckom trhu jednoznačne dokazujú nadčasové kvality sedanu. Víťazstvo talianskej squadry doplnilo Ferrari 430 v kategórii "najlepší dovážaný športový automobil".
Alfa 147 facelift

Alfa Romeo Brera
 Necelý mesiac pred oficiálnou premiérou dlhoočakávaného kupé predstavila Alfa Romeo jeho prvé obrázky a základné technické parametre. Údaje z oficiálneho zdroja umožňujú reálne zhodnotiť viaceré dohady, predchádzajúce uvedeniu nového modelu.

 Alfa Romeo Brera, štúdia kupé blízkej budúcnosti, predstavená na ženevskom autosalóne v roku 2002, sa stretla s mohutným ohlasom. Úspechy na viacerých významných dizajnérskych súťažiach zavŕšila ziskom prestížneho titulu koncept roka 2002. Jeho autor Giorgetto Giugiaro už pri uvedení zdôrazňoval, že návrh rešpektuje požiadavky sériovej výroby, živiac tak nádeje, že by sa fascinujúce tvary mohli dočkať väčšieho rozšírenia.
 Mimoriadny úspech Brery presvedčil vedenie v Miláne, že nástupca Alfy GTV by sa mal uberať práve týmto smerom. Sériová verzia prevzala napriek väčším rozmerom nielen celkové proporcie a jednotlivé krivky štúdie ale aj množstvo detailov ako napríklad bohato presklenú strechu, projekčné xenónové reflektory, či len v detailoch pozmenené spätné zrkadlá. Nahor otvárané dvere ustúpili klasickým, zaveseným na A-stĺpiku. Fascinujúce tvary karosérie s uporiadaním 2+2, budia napriek rozmerom (dĺžka 4414, šírka 1830 a výška 1372 mm) dojem mimoriadne kompaktného auta. Rázvor 2528 mm poskytne viac životného priestoru aj cestujúcim na zadných núdzových sedadlách, sklápacie zadné sedadlá umožňujú zväčšenie batožinového priestoru zo základných 240 litrov na 550 litrov.

Alfa Brera Alfa Brera

 Pri uvedení na trh budú k dispozícii tri pohonné jednotky, zážihové 2,2 JTS (185 k) a V6 3,2 (260 k) a vznetový 2,4 JTD (200 k), kombinované so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Šesťvalcový model bude prenášať svoju silu na kolesá oboch náprav (s dominanciou zadnej) systémom Q4 so zadným a stredným diferencálom TORSEN-C.  Výroba Brery v závode Grugliasco sa rozbehne v septembri, na trh sa dostane na prelome októbra a novembra. Ceny dvoch vstupných modelov sa očakávajú na úrovni 32 000 eúr (2,2 JTS), resp. 39 000 eúr (V6 3,2 Q4). V roku 2007 doplnia základné prevedenia verzie V6 3,0 JTD (250k) V6 3,2 Q4 Biturbo (400 k).

 Odvodený Spider vyrábaný karosárňou Pininfarina by mohol kupé nasledovať ešte kncom tohto roka.

(s využitím tlačovej správy Alfa Romeo)
Alfa Brera Alfa Brera