V nadväznosti na nové usporiadanie automobiliek združených pod koncernom Fiat vytvára sa nanovo aj štruktúra jednotlivých importérskych skupín. Od 1. júna sa preto od spoločnosti Ferrari USA odčlenila divízia Maserati of North America. Za jej šéfa bol s platnosťou od 1. júla vymenovaný James G. Selwa, manažér známy výraznými úspechmi pri rozbehu firiem. Rešpektujúc väzby v novovytvorenej skupine Alfa Romeo - Maserati je zrejmé, že práve tento 53 ročný špičkový manažér bude zodpovedný aj za návrat Alfy na americký kontinent.
Na vysoké posty je Selwa, blízky priateľ šéfa Alfy Karl-Heinz Kalbfella, zvyknutý zo svojich predchádzajúcich pôsobísk. Na aktuálnu pozíciu prichádza z rovnakej funkcie v spoločnosti Rolls Royce North America, kde, menovaný majiteľom, firmou BMW, plnil od roku 2003 rovnakú úlohu pre luxusnú ostrovnú značku. |
V automobilovom priemysle pôsobí od ukončenia štúdia na Oklahomskej Univerzite v roku 1971, najskôr pre koncern American Motors, od roku 1977 vo firme Volvo. Neskôr sa stal riaditeľom marketingovej firmy zastupujúcej na americkom trhu General Motors, Ford, Volvo, Bentley, Rolls Royce a Lamborghini. Od roku 1995 viedol americké zastúpenie Lotus, v roku 1997 prestúpil k firme Panoz, na post športového riaditeľa.
Hoci Alfa termín návratu na americký kontinent ešte bližšie nešpecifikovala, predpokladá sa, že je otázkou najbližšej doby. Úvahy podporuje najmä konštrukcia ostatných noviniek - Alfy 159, Brera aj pripravovanej Alfy Spider, vo viacerých detailoch rešpektujúca požiadavky amerického trhu. Orientácia prvého SUV v histórii značky Alfy Kamal, pripravovaného v spolupráci so sesterským Maserati je takisto nesporná. |
Karl-Heinz Kalbfell plánuje posunúť Alfu k vyšším výrobným číslam, v priebehu piatich rokov by chcel dosiahnuť produkciu 300 000 kusov ročne. Nárast je oproti súčasným 200 000 kusom výrazný, podľa slov šéfa Alfy však reálny. "Musíme skonsolidovať svoje postavenie v Taliansku a chceme rásť v Európe, najmä v Británii a Nemecku, kde nie sme spokojní s našou situáciou", povedal pri predstavení Alfy 159. Práve novinka by mala so 110 000 kusmi na celkovom počte dominovať. | Najväčším novým odbytiskom by sa mal stať severoamerický trh. Hoci veľa naznačuje reorganizácia amerického zastúpenia a vymenovanie jeho nového šéfa, či už pripravovaná roadshow modelov 159 a Brera, s konkrétnymi dátumami narába Kalbfell stále opatrne. "Chceme tam ísť s otvorenými očami nie zasnene", dodal. Nové možnosti však Alfa hľadá aj vo východnej Európe, Rusku, a Ázii, najmä v Japonsku, Číne a Indii. |
Po úvodných autosalónových predstaveniach Alfy 159 predviedli Milánčania svoj nový sedan dynamickou prezentáciou techniky dokazujúcej, že KRÁSA JE LEN ZAČIATOK. Flotilu noviniek štýlovo privítal bavorský zámok Nymphenburg, v minulosti letná rezidencia bavorských kráľov. Stavbu v talianskom štýle postavil v sedemnástom storočí taliansky architekt Agostino Barelli. Miesto výberu však malo pravdepodobne aj iný motív. Alfa 159 svojim, v porovnaní s predchodkyňami, luxusnejším charakterom nezapiera snahu o prilákanie nových zákazníkov. A predstavenie novinky priamo v "jame levovej" je najlepším prostriedkom, ako dokázať kto je (aj v Bavorsku) kráľom.
Alfa 159 sa k prvým zákazníkom dostane 3. septembra v Taliansku, Nemecku, Francúzsku a Španielsku, 7. októbra potom v ostatných európskych krajinách. Úvodná ponuka modelov zahrnie tri zážihové (1,9 JTS, 2,2 JTS a 3,2 V6 JTS) a tri vznetové motory (1,9 M-Jet 8v, 1,9 M-Jet 16v a 2,4 M-Jet 20v). Obe najsilnejšie jednotky budú kombinované s pohonom oboch náprav Torsen-C, benzínový 3,2 štandartne, vznetový 2,4 na želanie. Od marca 2006 potom ponuku doplní základný model s benzínovým štvorvalcom 1,8, rad šesťstupňových automatických prevodoviek a pravdepodobne aj šesťvalcový diesel V6 3,0 s výkonom 250 koní a pohonom oboch náprav. |
Najostrejšie prevedenie GTA sa pravdepodobne objaví až koncom roka 2007, o jeho pohonnej jednotke však zatiaľ neprenikli na verejnosť žiadne informácie. Hoci sa predpokladá použitie šesťvalca 3,2 prepĺňaného dvoma turbodúchadlami s výkonom 405 koní vylúčené nie je ani použitie osemvalca pripravovaného vo Ferrari pre menšie sedany Maserati.
Ceny nového sedanu ešte neboli zverejnené predpokladá sa však nárast oproti Alfe 156 o približne 7%. Okrem mimoriadnych zážitkov z jazdy poteší Alfa 159 svojich majiteľov aj trojročnou zárukou a trojročným bezplatným servisom. Nová Alfa 159 sa podrobnejšie predstaví aj prostredníctvom internetu na stránke http://www.alfa159.com. |
V predchádzajúcich novinkách sme viackrát ohlasovali príchod najmenšej Alfy 147 s pohonom oboch náprav. Podľa najnovších informácií sa však najmenšia aktuálna Alfa systému Q4 nedočká. Prípravu výroby naznačovali intenzívne testy či už v severskom stredisku Arjeplog, na vlastnej dráhe Balocco, či okruhu Nürburgring. Podľa vyjadrení priamo z vývojového strediska Alfa Romeo sa pohon oboch náprav testuje na všetkých typoch nielen v ponuke Alfy Romeo, ale dokonca v rámci koncernu Fiat. Predmetom všetkých spomínaných testov už bola pravdepodobne v karosérii Alfy 147 skrytá mechanika jej nástupcu, zatiaľ interne označovaného Progetto 940.
Prvé SUV Alfa Romeo založené na štúdii Kamal (Progetto 921) nebude na rozdiel od predchádzajúcich plánov využívať platformu Compact nástupcu Alfy 147 (Progetto 940), ale rešpektujúc potrebný nárast sa o nosnú štruktúru podelí s pripravovaným sesterským SUV Maserati. |
Pôvodné plány bolonského výrobcu na superšportový crossover v štýle konceptu Kubang z pera Giorgetta Giugiara boli vzhľadom k nákladom a predpokladanému počtu predaných kusov v spolupráci s Ferrari nerealizovateľné, využitie spoločných komponentov s relatívne veľkosériovou Alfou však otvára nové možnosti.
K zmene došlo tiež v prípade vlajkovej lode Alfy 166. Pôvodný zámer ukončiť výrobu už tento rok bol prehodnotený, keďže čas do príchodu nástupcu, využívajúceho spoločné prvky konštrukcie s menším Maserati, bol neprijateľne dlhý. Veľký sedan sa však asi až do konca výroby (pravdepodobne 2007) nepodrobí už žiadnym zmenám vzhľadu či techniky. |
Na najbližšej prehliadke krásy v Pebble Beach sa Alfa Romeo predstaví so svojimi aktuálnymi novinkami - sedanom Alfa 159 a kupé Alfa Brera. Je však takmer isté, že spolu s nimi Alfa predstaví ďalší fascinujúci koncept vysokovýkonného kupé. Podľa slov priamo z Centro Stile Alfa Romeo je štúdia aspoň tak vzrušujúca ako fascinujúca Alfa 8c Competizione, stiahnutá v hodine dvanástej z uvedenia do sériovej výroby. |