Odišiel Ermanno Cressoni
 Koncom júna tohto roku zarmútila nielen alfistov smutná správa. Svoj boj s ťažkou chorobou prehral Ermano Cressoni, dlhoročný šéfdizajnér Alfa Romeo Centro Stile a neskôr Fiat Centro Stile.

 Do dizajnérskeho tímu v Arese nastúpil koncom šesťdesiatych rokov, kedy sa stal spolutvorcom karosérií množstva závodných Álf tej doby. Okrem toho je však podľa pamätníkov autorom charakteristickej prednej masky kupé GTV.
 Začiatkom sedemdesiatych rokov, už ako riaditeľ štúdia viedol návrh tvarov nového sedanu Alfetta (1972), ktorého ostro rezané tvary sa stali základom úplne nového dizajnérskeho smeru nazývaného "La Linea", jednoznačne sa prejavujúceho na neskorších typoch Alfa Giulietta (1977), Alfa 33 (1983) a najmä na jedinečnej legendárnej Alfe 75 (1985), snáď najlepšom Cressoniho diele. Nekompromisný športový sedan dynamických no pritom elegantných tvarov je mnohými pravovernými alfistami považovaný za poslednú "pravú" Alfu. Ako prvý typ v Miláne vznikol s využitím systémov počítačom podporovaného konštruovania. Intenzívne nasadené CAD modelovanie však bolo využité, v tej dobe jedinečne, okrem pevnostných analýz aj na optimalizáciu funkčnosti tvarov karosérie.
 Po prevzatí Alfy turínskym koncernom v roku 1986 sa Cressoni stal šéfom Fiat Centro Stile, kde viedol tím zodpovedný za hravé Cinquecento, jedinečné Coupé Fiat, prekrásnu Barchettu i dvojičky Bravo a Brava. Svoju materskú firmu však nenechal bokom a tak na rovnakom mieste vznikli osobité, dodnes atraktívne tvary Alfy 145.

 Rola Ermana Cressoniho je často prehliadaná, pravdepodobne najmä kvôli jeho jednoznačne tímovému duchu, "Arch" ako ho dizajnéri z Alfa Romeo Centro Stile volali však udal smer badateľný ešte aj na súčasných novinkách Alfe 159 a Brera. Aj po svojom odchode z postu šéfa štúdia bol tým "mužom v pozadí" s mimoriadnym vplyvom, pričom nemožno zabudnúť, že práve v jeho tíme v Arese dosiahli svoje prvé úspechy Walter de Silva (momentálne Audi), Andreas Zapatinas (Subaru), či Chris Bangle (BMW).

Ermanno Cressoni
Alfa 75
Alfa 75
Alfa 75
Alfa 75 Alfa 75


Alfa Romeo vo Frankfurte
 Druhý najvýznamnejší tohtoročný autosalón, frankfurtský IAA netrpezlivo očakávalo množstvo alfistov túžiacich po nových Alfách Spider aj Sportwagon. Šéf Alfy K.-H. Kalbfell neskrýva svoj cieľ výrazne zaútočiť na najväčší európsky trh a tak chýry o uvedení "chýbajúcich" modelov pôsobili celkom hodnoverne, prekvapenie sa však nekonalo. Expozícii v bezprostrednom susedstve sesterských značiek Ferrari a Maserati dominovali už známe novinky Alfa 159 a Brera. Nový sedan, prezentovaný pod sloganom "159. nový druh Alfy" sa predviedol v štyroch rôznych verziách v červenej (3,2 V6 JTS Q4, 260k), čiernej (2,4 JTDm, 200k), titanovo sivej (2,2 JTS, 185k) a striebornej (2,4 JTDm, 200k) farbe, všetky s efektným a mimoriadne luxusne pôsobiacim koženým čalúnením interiéru. Na stánku samozrejme nemohli chýbať aktuálne modely Alfa 147, krásne kupé GT, vlajková loď 166 a trochu v úzadí, no v štýlovom prostredí na podklade z kameňov umiestnený Crosswagon. Aktuálnu produkciu dopĺňala legenda šesťdesiatych rokov, športový sedan Giulia TI.  Prestíž úvodnej tlačovej konferencie pozdvihli svojou prítomnosťou aj šéf koncernu Fiat Luca di Montezemolo a autor karosérie Alfy 159 Giorgetto Giugiaro.

 S heslom "život v pohybe" oživila stánok aj Alfa 147 2,0 TS Selespeed upravená prestížnym výrobcom športového príslušenstva a odevov Murphy&Nye. Perleťovo biela farba doplnená leštenými diskami, zvnútra pútala dvojfarebným modrobielym koženým čalúnením prístrojovej dosky, sedačiek a dverných panelov. Celok dopĺňal pre Alfu typický drevený volant a hlavica radiacej páky. Hoci je úprava 147-čky prvým podobným činom Murphy&Nye, spolupráca oboch značiek má dlhšie trvanie, ich produkty využíva napríklad posádka rekordnej jachty Alfa Romeo zbierajúcej víťazstvo za víťazstvom v najprestížnejších regatách sveta.

Alfa Romeo - Frankfurt 2005 Alfa Romeo - Frankfurt 2005
Alfa Romeo - Frankfurt 2005 Alfa Romeo - Frankfurt 2005
Alfa Romeo 147 Murphy&Nye Alfa Romeo 147 Murphy&Nye


Alfa s reorganizovaným manažmentom
 Len pár mesiacov po zatiaľ poslednej výraznej zmene vo vedení Alfy Romeo, dosadení K.H. Kalbfella ho na čele značky nahradí Antonio Baravalle, doterajší šéf značky Lancia.

 Baravalle, využijúc svoje mimoriadne schopnosti v oblasti marketingu sa na predchádzajúcom poste postaral o výrazný vzostup prémiového turínskeho výrobcu. Jednoznačnejšia identita zdôrazňujúca odlišnosť od Fiatu zabezpečila Lancii opäť miesto na výslní a okrem toho v posledných rokoch potešujúco vedie k sústavnému nárastu predaja.
 Kalbell, naďalej vedúci značku Maserati bude po novom zodpovedný za koordináciu projektu spolupráce modenského výrobcu a Alfy Romeo.



Chopard Mille Miglia GMT Alfa Romeo 6C 1750 GS
 Hneď dve legendy motorizmu dali meno novým exkluzívnym náramkovým hodinkám svetoznámej švajčiarskej firmy Chopard. Séria Mille Miglia, oslavujúca legendárny tisícmíľový pretek naprieč Talianskom je v ponuke ženevských hodinárov už dlhšiu dobu, tento rok však v rámci nej ponúkli limitovaný počet kusov pripomínajúcich rekordných jedenásť víťazstiev Alfy Romeo v jednom z najťažších vytrvalostných závodov automobilovej histórie.  Hodinky sú nazvané 6C 1750 GS na počesť víťazného typu z rokov 1929 (posádka Campari/Ramponi) a 1930 (Nuvolari/Guidotti). Celkový efekt zvýrazňuje čierny gumený remienok s vyrazeným vzorom pneumatík Pirelli Stella Bianca, najviac používaného obutia závodných áut v tridsiatych rokov, na želanie však môže byť nahradený remienkom z krokodílej kože rovnakej farby.

 Limitovaná séria je obmedzená na 750 kusov hodiniek v kovovom prevedení a 75 kusov z osemnásť karátového zlata.

Chopard Mille Miglia GMT Chopard Mille Miglia Alfa Romeo 6c 1750 GS