Dve najúspešnejšie automobilky minuloročného svetového šampionátu cestovných automobilov, BMW a Alfa Romeo, sa stretli počas druhého februárového víkendu na okruhu Vallelunga neďaleko Ríma na prvých veľkých predsezónnych testoch. Bavorský výrobca, zastúpený dlhoročnými partnermi BMW Team Germany a BMW Team Italy-Spain už sústredil svoje úsilie na prípravu novej "trojky" E90. Ich dvojica sa zamerala najmä na skúšky zavesenia a aerodynamiky.
Alfa testovala, tak ako sa očakávalo Alfu 156 S2000 minuloročnej špecifikácie. Za jej volant sa po prvé dva dni posadil jediný zostávajúci člen minuloročnej zostavy Augusto Farfus Jr. V nedeľu potom mladého Brazílčana prekvapivo nahradil Gianni Morbidelli, bývalý pilot F1, ktorý sa pravdepodobne posadí za volant druhej Alfy počas celej sezóny 2006. |
V testovacom týme Alfy zostáva aj Fabrizo Giovanardi, momentálne jazdec týmu GM/Vauxhall v britskom šampionáte BTCC. Je preto možné, že sa posadí do tretej Alfy týmu N.Technology, samozrejme len na podujatiach termínovo nekolidujúcich s jeho domovským seriálom. V zostávajúcich pretekoch ho nahradí pravdepodobne Fín Mika Salo, továrenský jazdec Maserati. |
Extravagantný Švajčiar talianskeho pôvodu Franco Sbarro, preslávený svojimi nekonformnými projektmi je neodmysliteľnou súčasťou ženevskej prehliadky už niekoľko desaťročí. Domovského autosalónu sa najskôr zúčastňoval najmä ako šéfkonštruktér a šéfdizajnér vlastnej firmy, jej expozícia však v poslednom čase býva doplnená i prezentáciami dizajnérskej školy Espera Sbarro.
Práve pod jej hlavičkou by sa na blížiacom sa autosalóne mal objaviť projekt nekompromisného športového kupé podľa slov autorov "interpretujúceho slávnu históriu Alfy". |
Štúdia by sa svojim charakterom mala výrazne odlišovať i od najodvážnejších projektov vlastného Centro Stilo automobilky. O jej pohon sa postará vidlicový šesťvalec umiestnený pred zadnou nápravou, poháňajúci zadné kolesá. Zo zatiaľ publikovaných informácií však nie je jasné či ide o klasický "milánsky" šesťvalec alebo nový "V6 HF" predstavený po prvýkrát v modeloch 159 a Brera.
Okrem extrémnych tvarov, hlavne prednej časti s mohutným spoilerom a chladiacimi otvormi i nahor sa vyklápajúcich dverí by mal plne funkčný prototyp upútať i množstvom nápaditých technických riešení. Nechajme sa prekvapiť. |