Alfa Spider získala titul "Cabrio of the Year 2006"
 Popri tradičnej ankete o "všeobecný" automobil roka púta pozornosť motoristov i niekoľko súťaží o prvenstvo v rôznych "čiastkových kategóriách". K najprestížnejším z nich patrí titul kabriolet roka, tradične vyhlasovaný na začiatku sezóny, na prestížnom ženevskom autosalóne.

 Na kandidujúci automobil sú kladené pomerne jednoduché požiadavky, okrem sklápacej strechy musí byť novinkou aktuálneho roka a jeho cena na švajčiarskom trhu nesmie prekročiť 60 000 frankov. A samozrejme musí sa zapáčiť porote.

 Keď Alfa Romeo ohlásila, že svoj najnovší prírastok pre jazdu s vetrom vo vlasoch predstaví práve v Ženeve, bolo hneď jasné, že sa zaradí medzi najhorúcejších kandidátov na prvenstvo. Technické detaily novej Alfy Spider sú známe už dlhšiu dobu, model je derivátom kupé Brera, od ktorého prebral základnú konštrukciu karosérie, kompletnú mechaniku zavesenia kolies, oba benzínové motory (2,2 JTS a V6 3,2 JTS) aj prevodové ústrojenstvo. Pôvodnú karosériu kupé, pod ktorú sa podpísal Giorgetto Giugiaro (Ital Design) v spolupráci s Alfa Romeo Centro Stile však do súčasnej podoby v detailoch upravil turínsky majster Pininfarina, ktorý vo svojom závode zabezpečí aj sériovú výrobu. Prínos tradičného partnera (všetky Alfy Spider od Giulietty sú dielom Pininfarinu) dokumentoval nielen neprehliadnuteľný perleťový exemplár na stánku karosárne, ale aj prítomnosť Sergia Pininfarinu pri slávnostnom odhalení novinky na stánku Alfy.
 Antonio Baravalle, šéf Alfy udalosť komentoval: "Je to dôležitá cena, pretože oceňuje zámer našej značky zostať dôležitým hráčom v sektore otvorených automobilov. Tento typ automobilov bol vždy dôležitý pre Alfu Romeo, počítajúc so zopár najkrajšími autami aké boli kedy vyrobené: od Alfy Giulietta Spider z rokov päťdesiatych, pokračujúc cez Duetto a Spider uvedený v deväťdesiatych rokoch. A dnes je to nová Alfa Spider, ktorá má "vrodený" charakter skutočného športového auta kombinovaný s technickou vyspelosťou "novej rasy Álf"".

 Cenu o udelení ktorej rozhodlo 23 odborných novinárov z dvanástich krajín sveta zoskupených v "The Cabriolet Comittee" odovzdal v prvý deň autosalónu predseda organizačného výboru autosalónu Luc Argand.

Alfa Spider Alfa Spider
Alfa Spider Alfa Spider

Alfa Romeo 8c Competizione ide do série !!!
 Sen sa stáva realitou, fascinujúca štúdia superšportu v najtradičnejšom duchu značky dostala zelenú. V priebehu nasledujúceho roka by sa malo k svojim majiteľom dostať 500 exemplárov prekrásneho kupé.

 Správa sa kuriózne dostala na verejnosť akoby "pomimo" v rámci rozhovoru, ktorý poskytol šéf značky Antonio Baravalle časopisu 4Car. Počas neho naznačil, že sa chystá znížiť balík určený na marketingové aktivity a z usporených prostriedkov financovať výrobu limitovanej série 8c. "Je to môj sen spraviť ju. Musíme okresať balík financií pre reklamu a namiesto toho spraviť 8c, pretože je to jedinečná cesta ako prezentovať Alfu. Sergio Marchione (šéf Fiatu, pozn.) povedal, že ak čísla vyjdú, máme ísť do toho", prezradil Baravalle. Krátko na to vedenie firmy oficiálne oznámilo výrobu limitovanej série 500 exemplárov, podľa neskoršieho upresnenia rovným dielom rozdelenej medzi kupé a Spider.

 Produkčná verzia sa oproti konceptu príliš nezmení. Vpredu uložený motor poženie zadné kolesá cez vzadu uloženú prevodovku (koncepcia Transaxle). Dvojmiestnu karosériu z plastov vystužených karbónom a kevlarom ponesie priestorová trubková štruktúra. Dynamiku zdôrazňujú aj netradičné proporcie, šírka 1900, výška 1250 mm a dĺžka iba 4278 mm.

 Pôvodný V8 s kompresorom, do štúdie požičaný z Maserati GT, nahradí úplne nový atmosferický osemvalec zo spoločného vývoja Ferrari, Maserati a Alfy, naladený špeciálne pre 8c, neskôr však pravdepodobne určený i na pohon Alfy 169. Z objemu 4,7 litra by mal poskytnúť 460 až 500 koní. Charakterom bude mať oveľa bližšie k ostrému agregátu F430 ako "gentlemanskému" GT, či ako sa vyjadril šéf Alfy, nebude bublať, ale vrieskať.
 Špičkové jazdné vlastnosti zabezpečí osvedčená konštrukcia náprav, vpredu aj vzadu tvorených dvojicami priečnych trojuholníkových ramien. K stabilite prispejú i pneumatiky vpredu 245/40 a vzadu 275/40 obuté na dvadsaťpalcových diskoch. Dynamiku by podľa dostupných informácií nemal krotiť žiadny stabilizačný systém. Mimoriadnu chuť zatáčať prezrádza relatívne krátky rázvor 2595 mm a pomer rozchodov vpredu a vzadu 1610 resp. 1580 mm.

 Použitie moderných konštrukčných materiálov sa prejaví na hmotnosti neprevyšujúcej 1500 kg, i vďaka nej zrýchlenie na stovku neprekročí 4,5 sekundy. Akcelerácia by mala skončiť kdesi okolo relatívne civilných 310 km/h.

 Definitívna verzia s cenou odhadovanou na úrovni 130 -150 000 eur sa predstaví na jesennom parížskom autosalóne. Šéf Alfy okrem toho prezradil, že by rád svoje autá videl na štarte dvadsaťštyrihodinovky v Le Mans. Predchodca 8c tam pred šesťdesiatimi rokmi získal štyri víťazstvá...

Alfa Romeo 8c Competizione Alfa Romeo 8c Competizione Alfa Romeo 8c Competizione

Ďalšie podrobnosti o pripravovaných typoch
 Sedan strednej triedy Alfa 159 aj všetky jeho plánované deriváty založené na platforme Premium (okrem crossoveru Kamal) sú úspešne uvedené a tak sa pozornosť konštruktérov v Arese sústreďuje najmä na nástupcov zvyšných typových radov.

 V priebehu nasledujúceho mesiaca by malo padnúť definitívne rozhodnutie o základe novej Alfy 149, ktorej návrhy karosérií sú už testované v poslednom kole pred konečným schválením konkrétnych tvarov. Sériová verzia bude využívať buď skrátenú podlahovú plošinu Premium (Alfa 159) z domácej dielne Alfy, alebo modifikovanú platformu Compact (pripravovaný nástupca Fiatu Stilo, Lancia Delta), prevzatú od Fiatu. Baravalle uprednostňuje prvú možnosť, najmä z dôvodu image nového modelu, všetko však nakoniec rozhodne cena. Proti platforme Premium však hovorí tiež jej vyššia hmotnosť, ktorá by v nižšej triede mohla predstavovať vážny handicap.
 O výrazný krok ďalej sú rozhodnutia o vlajkovej lodi, Alfe 169, nástupcovi práve končiaceho modelu 166. Jeho konštrukcia bude podľa aktuálnych plánov výsledkom joint venture so sesterským Maserati, ktoré zasa paralelný model využije ako rozšírenie svojho typového radu smerom nadol. O pohon základnej verzie sa postará vidlicový šesťvalec montovaný vpredu pozdĺžne, poháňajúci zadné kolesá, ako opcia, najmä pri silnejších verziách by mal byť k dispozícii tiež pohon oboch náprav.


Účasť Alfy v aktuálnom ročníku WTCC potvrdená
 Alfa Romeo začiatkom mesiaca oficiálne oznámila, že v roku 2006 sa svetového šampionátu WTCC zúčastnia tri Alfy 156 S2000 (model 2005), nasadzované pod hlavičkou týmu N.Technology. Súkromný tým bude vďaka dlhodobej spolupráci oficiálnym reprezentantom milánskej značky a tak sa ním získané body budú môcť započítavať i do klasifikácie výrobcov.

 V priebehu celého seriálu bude Alfy viesť stabilná trojica jazdcov. Najmladší (22), no služobne najstarší je Brazílčan Augusto Farfus Jr., jazdiaci v továrenskom týme predchádzajúce dve sezóny. Jeho zatiaľ najväčším úspechom s cestovnými automobilmi je minuloročné štvrté miesto v celkovej klasifikácii, ktoré dosiahol i vďaka víťazstvu v záverečnom preteku na náročnom mestskom okruhu v Macau.
Za volant druhej 156ky zasadne skúsený, 36-ročný Talian Gianni Morbideli, bývalý pilot F1 a zároveň úspešný účastník viacerých šampionátov cestovných automobilov ako člen továrenských týmov Alfa Romeo, BMW a Volvo. Posledným z trojice je Salvatore Tavano, posledné dva roky sedlajúci Alfu 156 súkromného týmu Antonelli Sport v podujatiach svetového aj talianskeho šampionátu. Zatiaľ najväčším úspechom 26-ročného Taliana je víťazstvo v domácej sérii Super Production s Alfou 147.

Alfa 156 S2000 Alfa 156 S2000

Sbarro Diva koncept kupé zo Ženevy
 Zaujímavou štúdiou sa na aktuálnom ženevskom salóne prezentovala automobilová škola Espera Sbarro automotive design school. Radikálne dvojmiestne kupé vzniklo ako oslava značky Alfa Romeo. Ako sa tvorcovia vyjadrili, nosným motívom návrhu bola "interpretácia slávnej histórie Alfy"

Odvážnym tvarom konceptu zodpovedá aj usporiadanie mechanických skupín. Motor, vidlicový šesťvalec s objemom 3,2 litra (práve končiacej generácie - tzv. Arese motor) je umiestnený naprieč pred zadnou nápravou a poháňa, ako inak, kolesá zadnej nápravy. Prednej časti dominuje okrem tradičnej masky najmä neštandartne riešený spoiler po oboch jej stranách.

V strede zaujmú dohora sa otvárajúce dvere, nie však v aktuálne modernom "Lambo štýle", ale vyklápajúce sa doprostred strechy ako bolo zaužívané na športových prototypoch v šesťdesiatych až osemdesiatych rokov. Pri pohľade zozadu na prvý pohľad upúta dvojica kruhových svetiel zdôrazňujúca nekompromisne športovú orientáciu konceptu a mohutný tlmič výfukovej sústavy.

Sbarro Diva je podľa slov tvorcov plne funkčný, prevádzkyschopný prototyp.

Sbarro Diva Sbarro Diva
Sbarro Diva Sbarro Diva
Sbarro Diva Sbarro Diva