8c Competizione spider
Alfa Romeo, povzbudené búrlivo kladným prijatím fascinujúceho konceptu 8c Competizione uvažuje nad jeho otvorenou verziou. Podľa slov Daniele Bandieru, šéfa Alfy Romeo, bude po korekciách domáceho Centro Stile, pracujúceho na modeli v skutočnej veľkosti s doslovne odrezanou strechou zrejmé, ako má poriadny spider vyzerať. Zmeny sa nemajú dotknúť mechanických častí nového konceptu. Vďaka úsiliu vývojových pracovníkov by sa Spider ako aj mierne modifikovaný originál 8c Competizione mohli pred zrakom verejnosti objaviť už na najbližšej Tokyo Motor Show. Takto si nový spider predstavuje dizajnér Marco Sciarpa.
Alfa 166
Po výstavnej frankfurtskej premiére sa začiatkom októbra na trhy dostáva faceliftovaná vlajková loď Alfa 166.
Zákazníkov poteší nadštandardne bohatou ponukou vybavenia s najmodernejšími prvkami jazdnej bezpečnosti a komfortu. O pohon sa postarajú štyri benzínové a dva vznetové motory s výkonmi 150 (2,0 TS) až 240 koní (3,2 V6 24v). Vybavenia Impression, Progression a Distinctive sú doplnené novým prevedením TI, zvýrazňujúcim športový imidž značky. Pre záujemcov o vlajkovú loď pripravila Alfa Romeo zvláštne spôsoby výhodného financovania. Viac sa o novom modeli dozviete v predchádzajúcej edícii noviniek 9/2003.
Nový šéf Fiat Auto
Dňa 9. 10. 2003 bol za nového šéfa Fiat Auto, s platnosťou od 15. 11 2003 vymenovaný Herbert Demel. Doterajší šéf Giancarlo Boschetti opustí firmu po takmer štyridsiatich rokoch pôsobenia v topmanažmente. Herbert Demel sa narodil v roku 1953 vo Viedni, po absolvovaní štúdia strojného inžinierstva získaval skúsenosti v automobilovom priemysle na medzinárodnej úrovni. Od roku 1984 do roku 1990 bol zodpovedný za vývoj aplikácií ABS a kontrolu kvality vo firme Bosch. Od roku 1990 pracoval v Audi ako vedúci vývoja, v rokoch 1994 až 1997 ako výkonný riaditeľ. V roku 1997 sa stal výkonným riaditeľom Volkswagen do Brazil. Post zastával až do roku 2002, kedy bol vymenovaný do funkcie prezidenta a výkonného riaditeľa firmy Magna Steyr, významného systémového dodávateľa a vedúcu firmu na poli prevodových ústrojenstiev a pohonu viacerých náprav. Vymenovanie nového výkonného riaditeľa je časťou novej stratégie skupiny Fiat Auto.
Ďalší titul v cestovných automobiloch pre Alfu Romeo
Na posledné, rozhodujúce podujatie pretekov ETCC, ktoré sa konalo 19. októbra sa továrenský tým Alfa Romeo Autodelta pripravil s plnou vážnosťou. K týmu sa na testovacích jazdách pred záverečnými pretekmi v Monze pripojil Giancarlo Fisichella, hviezda Formuly 1 a víťaz Grand Prix Brazílie. Jeho úlohou bolo podporiť Gabriele Tarquiniho v rozhodujúcom boji o titul majstra Európy. "Je to vždy zážitok jazdiť na inom závodnom aute," hovoril Fisichella. "Hlavne ak ste pilotom Formuly 1. S ohľadom na technické predpisy je Alfa 156 GTA veľmi blízka bežnému produkčnému prevedeniu, ale je skutočným potešením ju riadiť hneď ako sa s ňou zoznámite. Som veľmi rád, že môžem opäť pretekať za Alfu Romeo. Stále mám príjemné spomienky na moje účinkovanie v pretekoch ITC a DTM v rokoch 1995 a 1996. Opäť som sa stretol s Marcom Calovolom, mojim inžinierom a Monicou Sipsz, týmovou manažérkou." Autodelta postavila na preteky na Monze skutočne hviezdnu formáciu piatich áut na čele s priebežným lídrom šampionátu Gabriele Tarquinim s Nicolom Larinim, Robertom Colciagom, Jamesom Thompsonom a spomínaným Fisichellom. " Je to skutočne mimoriadna skupina jazdcov, ktorá bola ďalej obohatená Fisichellovým príchodom. Päť áut je skutočne veľkou výzvou pre našich inžinierov a mechanikov, ale som si istá, že budeme odmenení zástupmi tifosi, ktorí nás na Monzu prídu podporiť v našom úsilí získať ďalší titul európskeho šampióna." nešetrila nadšením týmová vedúca Monica Sipsz.
Infarktový stav členom týmu aj priaznivcom milánskej značky spôsobil už úvodný tréning v ktorom vo Variante Ascari doslova roztrieskali svoje autá Fisichella, Larini aj ašpirant na titul Tarquini. Po smolnej kvalifikácii stáli v prvom rade na štarte jazdci továrenského BMW Team Deutschland Jörg Müller, Tarquiniho konkurent v boji o titul a Dirk Müller. Miesta v druhom rade na štarte získali s odstupom troch, resp. štyroch stotín sekundy jazdci Alfy Roberto Colciago a James Thompson. Larini a Tarquini museli do závodu odštartovať z posledného radu. Vďaka nadľudskému úsiliu celého týmu sa podarilo do začiatku pretekov spojazdniť aspoň autá Lariniho a Tarquiniho, Fisichella svoj premiérový závod prežil na tribúne. Napriek kritickej situácii nevešali členovia týmu hlavy. "Zdá sa, že to bola pre tým najhoršia kvalifikácia v sezóne," hovorí Colciago, "napriek tomu, ak máte v Monze zlý kvalifikačný čas, stále máte nádej spraviť dobrý výsledok. Musíme znovu získať koncentráciu. Dúfam že obaja, Gabriele aj Nicola získajú maximum možných bodov. Je bežné, že atmosféra v týme nie je radostná, ale musíme si veriť a počkať na koniec závodu. Stať sa môže všetko." Monica Sipsz: "Bola to skutočná nočná mora. Stratili sme Fisichellu hneď na začiatku a hneď potom aj Lariniho a Tarquiniho. Je mi skutočne ľúto, ale nemali sme možnosti zlepšiť situáciu. Tým odviedol svoju prácu, pripravil autá tak ako bolo treba. Potom keď už sú vonku z boxov je to len na jazdcoch. Našťastie Tarquiniho nie je vážne poškodené. Budeme pracovať celú noc, aby sme opravili zvyšné dve, bude potrebné množstvo roboty pripraviť Lariniho. Neviem ešte, či to budeme schopní aj s Fisichellovým, keďže je takmer zlomené na dva kusy." "Som veľmi rozrušený," komentoval situáciu Fisichella, "môj debut v ETCC nebol príliš šťastný. Mal som problémy s prevodovkou v prvom tréningu, keď som chcel ešte trošku skúšať. V druhom tréningu som zajazdil tri zo štyroch dobrých kôl, čo bolo dosť na zisk dobrého času. Bol som vtedy šiesty a vedel som, že sa môžem ešte veľmi zlepšiť. Zašiel som pre nové pneumatiky, ale v prvom kole mi v Parabolice utiekol zadok auta a skončil som v piesku. Prišiel som do kvalifikácie iba po pár kolách tréningu a opäť na nových pneumatikách. Stratil som kontakt v Ascari šikane. Bol som pretáčavý, ale auto sa rozkývalo a zachytil som bariéru. Je mi to veľmi ľúto pre mňa, aj pre Alfu. Verím, že budú schopní opraviť auto, pretože si neskutočne prajem pretekať."
Napriek hrozivému začiatku a nevýhodnému miestu na štarte sa Tarquinimu podarilo závod dokončiť na treťom mieste a vďaka bodovému náskoku z predchádzajúcich podujatí získal pre Alfu Romeo ďalší titul majstra Európy v klasifikácii jazdcov, továrenský tým sa tešil z víťazstva v klasifikácii týmov. Prvenstvo v klasifikácii značiek si odniesol hlavný konkurent Alfy, mníchovské BMW.
Celkové poradie majstrovstiev Európy
Klasifikácia jazdcov (prvých 10):
1 Gabriele Tarquini 107 bodov
2 Jörg Müller 106
3 Andy Priaulx 100
4 Nicola Larini 92
5 Dirk Müller 66
6 Roberto Colciago 66
7 Duncan Huisman 47
8 Antonio García 46
9 Fabrizio Giovanardi 43
10 Tom Coronel 27
Klasifikácia výrobcov:
1 BMW 290 bodov
2 Alfa Romeo 249
3 Seat 13
Klasifikácia týmov:
1 Alfa Romeo Autodelta 246 bodov
2 BMW Team Deutschland 172
3 BMW Team Great Britain 100
4 BMW Team Italy-Spain 91
5 Carly Motors 74
6 ART Engineering 18
7 Clever Cats R&M Team 16
8 Scuderia Bigazzi 13
9 SEAT Sport 13
10 PRO Motorsport