Alfa GT

 Alfa GT, derivát Alfy 156, predstavený ako prototyp na autosalóne v Ženeve a ako sériová verzia na autosalóne vo Frankfurte prichádza na trh. Kompaktné kupé v talianskom štýle nie je iba ostrým športovcom ako jeho súrodenec Alfa GTV, predstavuje skôr prostriedok na rýchle cestovanie plné radosti s dostatkom komfortu, ktorý je zabezpečený dostatočnými rozmermi interiéru a tiež pre danú kategóriu nadštandartným objemom batožinového priestoru 320 litrov. Napriek tomu sila vyžaruje nielen z tvarov karosérie s prevahou kovových plôch nad presklennými, ale aj z detailov v interiéri. Volant, pedále a radiaca páka potvrdzujú, že Alfa GT je športová ako len Alfa Romeo môže byť.
Alfa GT

Výbava novej Alfy zodpovedá predstavám o plnohodnotnom kupé. Na stredovej konzole umiestnené rádio s prehrávačom CD/MP3 je spolu s ôsmimi reproduktormi súčasťou špeciálne pre tento typ navrhnutého Hi-Fi systému s výkonom 4 x 40 W od firmy Bose. Audiosystém je doplnený o systém infomobility a navigačným systémom CONNECT Nav+ s ovládaním základných funkcií na volante. Interiér v troch líniách, športovej, elegantnej a klasickej môže byť v základných prevedeniach čalúnený textilným materiálom Alfatex, vo vyšších stupňoch výbavy ôsmymi farbami kože. Bezpečnosť posádky zväčšujú xenónové svetlomety, systém jazdnej stability VDC a pre prípad najhorší tiež šesť airbagov.
Pod prednou kapotou sa okrem benzínových motorov 1,8 T. Spark (140 koní) a 2,0 JTS (165 koní) objaví aj vznetový 1,9 M-Jet 16v, pre GT exkluzívne s výkonom 150 koní. Vrchol ponuky tvorí verzia GTA s 3,2 litrovým šesťvalcom s výkonom 240 koní.
Od začiatku ponúkané výbavy Progression, Distinctive a Luxury doplní od budúceho roka tiež výbava Impresum. Podrobnejší popis Alfy GT sme uviedli v novinkách 3/2003 a 9/2003.
Alfa GT

Premiéra novinky sa odohrala v štýlovom prostredí, na azúrovom pobreží v Monaku.
Alfa GT
Alfa GT

Alfa 156 GTAm na Bologna Motor Show

 Na najväčšej tohtoročnej motoristickej výstave v Taliansku, boloňskej Motor Show chce Alfa predstaviť absolútny vrchol typu 156, Alfu 156 GTAm Autodelta. Štvormiestny sedan priamo odvodený od majstrovskej závodnej Alfy 156 GTA bol ako štúdia predstavený už na minulom ročníku, tento rok bude predstavená na výrobu predstavená verzia. O pohon sa stará motor V6 s objemom 3,5 litra, odvodený od motorov V6 3,2 modelov GTA. Zväčšenie objemu zabezpečilo nárast výkonu na 320 koní. 156 GTAm využíva všetky technológie vyvinuté závodným oddelením N-Technology a použité na závodnej Alfe 156 GTA, ktorá vedená Gabriele Tarquinim získala titul európskeho majstra, čo znamená predovšetkým výraznú úsporu hmotnosti. Úplnou novinkou je systém pohonu všetkých štyroch kolies, ktorý sa postará o spoľahlivý prenos enormného výkonu na cestu.
Model označený legendárnymi symbolmi Autodelta by sa mal na cesty dostať na jar budúceho roka.

Nová vlajková loď opäť so zadným pohonom

 Milánski konštruktéri pripravujú nástupcu Alfy 166 s revolučne koncipovaným pohonom zadnej nápravy, ktorý by mal znamenať nový štandard v konštrukcii podvozku a jazdných vlastnostiach. Vlajková loď, pravdepodobne označená 168 by mala posunúť Alfu do najprestížnejšej kategórie a potvrdiť tak jej tesnú spätosť so sesterskými značkami Ferrari a Maserati. "Alfa musí byť oddelená od Fiatu" komentoval situáciu člen vedenia firmy. Kľúčom k úspechu Alfy 168 sa má stať prevzatie základných konštrukčných prvkov nového Maserati Quattroporte a Ferrari 612 S - motor vpredu pozdĺž a zadný pohon. Podobne ako tieto, osobito vo svojej triede, bude mať nová Alfa motor posunutý extrémne dozadu a prevodovku umiestnenú pri zadnej náprave. Po jedenástich rokoch od skončenia výroby Alfy 75 je to opäť návrat ku koncepcii transaxle. Je teda zrejmé, že štúdia Alfa 8c Competizione nebola iba osamelým výkrikom do tmy, ale prvým krokom staronovým smerom.

No nejde len o návrat k zadnému pohonu. Vývojoví inžinieri Alfy sa chcú posunúť o krok do budúcnosti pridaním elektronicky ovládaného riadenia zadných kolies. Ich riadenie, resp. pririaďovanie má rad výhod, najmä väčšiu bezpečnosť pri zadnom pohone a lepšiu ovládateľnosť pre väčšinu jazdcov. Súčasné automobily kompenzujú pretáčavosť systémami trakčnej kontroly a protipreklzovými systémami, ale riadenie zadných kolies je schopné nadmernú pretáčavosť zachytiť citlivejšie a korigovať výchylku bez toho, aby vodič zásah nepríjemne pocítil. Jeho ďalšími výhodami sú väčšia agilnosť pri nízkych rýchlostiach, väčšia bezpečnosť pri vyhýbacích manévroch a udržiavanie stability jazdy. Všetky tieto prednosti je možné dosiahnuť aj inými systémami, rovnako efektívne je napríklad aktívne riadenie ASC firmy BMW, neposkytuje však vodičovi takú bezprostrednú spätnú väzbu. Vďaka riadeniu zadných kolies si môže aj nová Alfa zachovať mimoriadne priame riadenie s iba 2,5 otáčkami od kraja ku kraju, ktoré sa úž stalo súčasťou DNA značky. Aj keď sa zdá byť riadenie zadných kolies v súvislosti s Alfou novinkou, pripomíname, že takýmto systémom disponovala štúdia Alfa Protéo na ktorej si začiatkom deväťdesiatych rokov vývojári Alfy overovali množstvo prvkov, ktoré sa neskôr dostali do sériovej výroby.

Koncepcia s pohonom zadných kolies umožňuje tiež oveľa jednoduchšiu kombináciu so systémom aktívneho zavesenia. Alfa pravdepodobne využije prvky systému "Skyhook", ktorými sú vybavené Maserati Coupe a Quttroporte.
Alfa 168 (s rázvorom asi o 150 mm väčším ako Alfa 166) by mala byť podľa plánu predstavená koncom roka 2006 a na trh uvedená začiatkom nasledujúceho roka. Už v priebehu roka 2005 ale môžeme očakávať Alfu 166, obohatenú systémom riadenia zadných kolies, aj keď zatiaľ v zjednodušenej forme.

Práce na novom projekte sa iba rozbiehajú, dá sa však predpokladať, že nová platforma (na vývoji ktorej majú participovať aj inžinieri firmy Saab) sa stane základom viacerých nových modelov Alfy, možno byť aj ohlasované veľké kupé 2+2. Aj keď je skoro hovoriť o dizajne, nie je vylúčené, že sa tvary novej veľkej Alfy budú líšiť od klasickékého trojpriestorového sedanu.
štúdia Alfa 168

Autodelta sa pripravuje na budúcu sezónu

 Víťazný tým tohtoročného európskeho šampionátu Alfa Romeo Autodelta nespí na vavrínoch, ale zodpovedne sa pripravuje na budúcu sezónu. 26. novembra na okruhu Adria zasadli za volanty dvoch tohtoročných álf 156 GTA ETCC dvanásti potencionálni piloti továrenského týmu. V skupine jazdcov sa objavilo tiež niekoľko známych mien. V prvom aute sa striedali Brazílčania Enrique Bernoldi, 25 ročný jazdec týmu Arrows F1 v sezónach 2001 a 2002 a Ricardo Mauricio (23) jazdec formuly 3000, Taliani Luca Ragnoni, štvornásobný víťaz Renault Sport Clio Trophy, Simone Iacone, jazdec seriálu Alfa 147 Cup a ostrieľaný veterán Gianni Morbidelli a Francúzi Nicolas Minassian, účastník šampionátu formuly F3000 a seriálu pretekov formuly CART v sezóne 2001 a Jonathan Cochet, francúzsky majster F3 v sezóne 2000. Druhú skupinu tvorili Tarso Marques, 27 ročný Brazílčan, pilot Minardi F1 v rokoch 1996, 1997 a 2001, Michele Bartyan (23), Gabriele Gardel (26), Matteo Grassotto (23) z Talianska, Fín Toni Vilander (23) a holandský jazdec seriálu Alfa 147 Cup Phil Bastiaans.
Adria 2003

Každý z jazdcov odjazdil na 2700 metrov dlhej trati sériu troch jázd po piatich kolách, no ich priame porovnanie znemožnilo premenlivé počasie a tým meniaci sa povrch trate od úplne mokrej až po takmer suchú. Monica Sipsz, týmová manažérka vysvetľovala: "Akciu sme organizovali, aby sme vyhodnotili možnosť prijať nových jazdcov do našej zostavy na budúcu sezónu. Nie je jednoduché zorganizovať také množstvo jazdcov na jeden test. No myslím si, že sme dali každému z nich možnosť korektných jázd. Mali sme od všetkých veľmi pozitívne reakcie. Všetci boli nadšení autom, aj keď podaktorí z nich už mali možnosť sedlať silnejšie stroje. No a nakoniec tento test bol veľmi dôležitý aj pre nás. Chceli by sme v budúcej sezóne ETCC." nasadiť šesť áut a jeden, alebo aj viac jazdcov môže pochádzať práve zo skupiny ktorú sme dnes videli. Úvodný shake down (ostrú skúšku) zabezpečil Gabriele Tarquini, aktuálny majster Európy, ktorý tiež viedol predštartovný brífing jazdcov. " Bolo veľmi zaujímavé vidieť toľko jazdcov počas ich prvej skúsenosti so závodným autom s predným pohonom. Pamätám si čas, keď aj ja som bol v podobnej situácii a aj keď sa autá od roku 1993 výrazne zlepšili, pocit je ten istý. Nerozhodujú skúsenosti, prvé kolá s predným pohonom prinášajú vždy kopu problémov. Mám viac ako desaťročné skúsenosti s cestovnými automobilmi a to je dôvod, prečo som im chcel dať zopár podnetov. No musím povedať, že že úroveň pozvaných jazdcov bola veľmi vysoká a väčšina z nich má mimoriadne technické zázemie. Napriek meniacim sa podmienkam na trati nikto neopustil dráhu, nie to že by spôsobil nejakú technickú závadu. Viacero jazdcov podalo o aute zaujímavé technické informácie. Celá skupina ukázala mimoriadny profesionalizmus." Komentoval svoje zážitky Tarquini. "A ako budú vyhodnotení ? Za týchto podmienok majú parametre pre rozhodovanie veľmi malú výpovednú hodnotu. Napíšem správu, ale som šťastný, že rozhodovanie nebude na mne." uzavrel šampión.
Adria 2003

Alfa sa chystá späť do DTM

 Alfa plánuje v roku 2005 s Alfou 158, nástupcom Alfy 156, návrat do série Deutsche Tourenwagen Meisterschaft (DTM). Šampionátu, momentálne obsadeného tromi nemeckými výrobcami (Mercedes, Opel a Audi), sa zúčastňujú automobily využívajúce špičkovú závodnú techniku pod karosériami so siluetou sériovo vyrábaných modelov. Alfa Romeo sa série DTM zúčastňovala v sezónach 1993-1996. Alfa 155 V6 TI s pohonom oboch náprav si odniesla nejedno víťazstvo a v roku 1993 vedená Nicolom Larinim získala vo farbách sponzora Martini absolútny titul. V týme vtedy žiarili jazdecké hviezdy známe aj s prostredia F1 Sandro Nannini, Gabriele Tarquini, Christian Danner, Giancarlo Fisichella a Stefano Modena.
Súčasný projekt bude vedený sesterskou firmou Ferrari, ktorej v zmysle pripravovanej úzkej technickej previazanosti oboch firiem zverili kompletnú zodpovednosť za vývoj podvozku aj hnacieho agregátu. Ako sme už spomínali, Ferrari vyvíja exkluzívne pre Alfu motor V10 5,0, rovnako vrcholná verzia Alfy 8c Competizione označená "Scuderia Ferrari", očakávaná v roku 2006 bude poháňaná agregátom z Maranella, 12 valcom z Ferrari Enzo.
Jednou z vedúcich osobností projektu účasti Alfy v DTM je Willie Weber, manažér Michaela a Ralfa Schumacherovcov. Michael by sa mal tiež zúčastniť vývoja automobilu no vylúčená vraj nie je ani jeho účasť na pretekoch. Šéf Alfy Daniele Bandiera zaznamenal mimoriadny ohlas u nemeckého importéra značky, ktorý je ochotný sa na účasti šesťnásobného majstra F1 finančne podieľať.
Účasť v technicky vyspelejšom seriáli DTM je logickým športovým vývojom Alfy, ktorá v európskom šampionáte cestovných automobilov ETCC opäť obhájila titul. Okrem aktuálneho majstra Gabriele Tarquiniho by sa v zostave mal objaviť aj dlhoročný člen továrenského týmu Nicola Larini a pravdepodobne aj Timo Scheider, súčasný jazdec týmu Opel.