S blížiacim sa príchodom Alfy 158 na trh sa o novom nosnom type značky objavuje stále viac informácií. Okrem potvrdenia, prípadne spresnenia už uvedených informácií, hlavne v predchádzajúcej edícii noviniek 4/2003 prinášame informáciu najpodstatnejšiu. Podľa všetkých zatiaľ známych zdrojov nová Alfa Romeo 158 bude mať opäť pohon kolies zadnej nápravy! Po konštrukčnej "odbočke" pri typoch 155 a 156 je to opäť návrat ku starej dobrej klasickej koncepcii.
O pohon sa postarajú výlučne priamovstrekové benzínové a vznetové motory. Základná verzia bude vybavená motorom 1,8 JTS s výkonom 150 koní, nasledovať budú 2,0 JTS / 170 koní, a 2,2 JTS / 190 koní. O pohon "základnej ostrej" verzie Quadrifoglio by sa mal postarať motor 2,2 JTS, prepĺňaný turbodúchadlom s výkonom asi 280 - 300 koní. Šesťvalce v ponuke budú zastupovať "koncernové" šesťvalce Orbital/Fiat-GM Powertrain, dôsledne prepracované inžiniermi z Alfy. Na pohon Alfy 158 budú slúžiť ich dve verzie, V6 2,8 JTS / 230 koní a V6 3,2 JTS / 260 koní. Vrcholom radu bude opäť verzia GTA s motorom V6 3,2 JTS Biturbo s výkonom okolo 400 koní, tá bude v americkej verzii po vstupe na tamojší trh v roku 2006 poháňaná motorom Maserati V8 4,2.
Oproti súčasnému typu 156 sa posilní tiež ponuka vznetových motorov, všetkých s druhou generáciou vstrekovania Multijet, vyvíjaného koncernom Fiat. Ako "dieselový" základ poslúži motor 1,9 MJTD s výkonom 120 koní, jeho silnejšia verzia bude mať 160 koní. Päťvalec 2,4 MJTD posilní na 200 koní a vrcholom bude motor 3,2 MJTD s výkonom 245 koní.
Sedan bude mať v modeli Quadrifoglio pohon kolies oboch náprav, pri Alfe SportWagon bude možné s pohonom všetkých kolies skombinovať všetky verzie motorov s objemom väčším ako 2,0 litra.
Ako je už zvykom, Alfa 158 oproti svojej predchodkyni mierne narastie, na dĺžku asi o 180 mm, do šírky 90 mm, výška klesne asi o 30 mm.

Čitatelia noviniek už vedia, že Alfa Romeo uvažuje s predstavením kupé "Sportiva Evoluta" na tohtoročnej Frankfurt Motor Show, presne rok po tom, ako bolo v poslednej chvíli stiahnuté z pódia na autosalóne v Paríži. Čerešnička na torte ponuky Alfy bude pravdepodobne niesť meno TZ3, evokujúca nadväznosť na Alfy Romeo Giulia TZ1 / TZ2, perly okruhov šesťdesiatych rokov. Ako meno napovedá, v jej produkcii by mala mať prsty slávna milánska karosáreň Zagato.
Pohonná jednotka, vidlicový šesťvalec 3,6 litra biturbo s priamym vstrekovaním s výkonom približne 480 koní a krútiacim momentom 600 Nm bude vybavený revolučným systémom variabilného ovládania ventilov Uniair, vyvíjaným motorármi koncernu Fiat. Produkcia by nemala prekročiť 1000 kusov. Ako sa vyjadril Daniele Bandiera, šéf Alfy, približne v roku 2006 by okrem základného typu rád na trhu videl aj silnejšie prevedenie, s dvanásťvalcom Ferrari. Táto verzia s pravdepodobným pomenovaním "Alfa Romeo TZ3 GTA Scuderia Ferrari" bude mať motor V12 JTS 6,0 litra a rovnako ako šesťvalec variabilné ovládanie ventilov Uniair. Očakávané parametre sú 630 koní a 750 Nm.
Dizajn novinky bude pravdepodobne vychádzať z už predstavenej štúdie Evoluta, uvedenej aj u nás v novinkách 4/2002, ktorej autorom je Andreas Zapatinas predchádzajúci šéfdizajnér Alfy.

Vo svojich predstavách o rozšírení portfólia produktov sa Bandiera nezastavil a uvažuje s veľkým (a luxusným) športovým sedanom v štýle Maserati Quattroporte.