Krivkám stelesnenej krásy, autu roka 1998, Alfe 156 ani po šiestich rokoch nič nechýba, napriek tomu sa Alfa rozhodla pre nasledujúcu sezónu posledný krát osviežiť jej vzhľad. Deje sa tak približne rok a pol pred plánovaným uvedením jej nástupkyne, Alfy 158 (pozri novinky 4/2003, 5/2003). Náročnou úlohou zdokonaliť dokonalé bol poverený človek najpovolanejší, dizajnér storočia Giorgetto Giugiaro, jeden z mužov, majúcich podiel na dokonalosti jej tvarov.
Hlavným motívom modernizácie bol fakt, že Alfy Romeo boli vždy navrhované pre ľudí, ktorí nad racionálnosť povýšili emócie - estetiku, pasiu pre sofistikované konštrukcie a čistú radosť z "pobytu" za volantom.
Zmeny dizajnu sú napriek ich citlivosti zrejmé na prvý pohľad. Majstrovské Giugiarove korekcie predstavujú ideálny súzvuk športovej dravosti a elegancie, výkonu a vyváženosti, hlavných znakov značky. Giugiaro vysvetľuje: "Reinterpretácia víťazného modelu ako je Alfa 156 musí sústrediť maximálne odhodlanie a zdravú agresiu dať mu ešte väčšiu príťažlivosť. To znamená rozhodnutie pozmeniť vonkajší profil na aktuálnu úroveň a doladiť objemy a miery".
Najviac sa zmenili predné partie, maska je výrazne väčšia, nový je tvar reflektorov, spodok nárazníka je rovnejší ako na pôvodnej verzii. Výsledkom je tvár, ktorá v sebe spája športovosť a jedinečnú reprezentatívnosť.



Zadná časť jednoznačne zachováva štýl. Koncové svetlá boli nepatrne zmenené tak, že ich spodná časť je zdôraznená dvomi jemnými prelismi a vrchná časť lemom, ktorý ohraničuje logo značky a zvýrazňuje zadnú kapotu.



Ruka v ruke so zmenami exteriéru idú tiež modifikácie v interiéri. Zmeny celkov ale aj detailov zhodnocujú celkový dojem a približujú novú 156 k Alfe 166 a Alfe 147. Nový výzor prístrojovej dosky je zdôraznený výberom troch farebných kombinácií : čiernej s béžovou, čiernej so šedou a tmavošedej so svetlošedou. Ponuku dopĺňa známy športový čierny interiér, chýbať nemôže ani jeho kožené prevedenie. Aj keď sa čalúnenie mení v závislosti od modelu a výbavy, pre všetky verzie je použitý špeciálne vyrobený materiál navrhnutý s dôrazom na dlhotrvajúcu kvalitu a dobrý vzhľad. Nový, Alfou Romeo patentovaný materiál nazvaný Alfatex je založený na báze mikrovlákien a zabezpečuje pohodu posádky aj počas dlhotrvajúcich jázd. V prípade koženého čalúnenia zabezpečujú dlhotrvajúcu sviežosť procedúry použité pri výrobe.


Vrchná časť stredovej konzoly obsahuje multifunkčný displej s inovovaným dizajnom, v spodnej časti je zabudované rádio s prehrávačom kaziet alebo CD a tiež ovládanie jedno, prípadne dvojzónovej klimatizácie. O ozvučenie sa okrem výfuku stará špeciálne navrhnutý audiosystém so šiestimi reproduktormi a výkonom 160 W. Poloha základných ovládacích prvkov sa oproti predchádzajúcej verzii nezmenila.


Všetky zmeny, či už v interiéri, alebo v exteriéri sa odohrali s účelom potvrdiť, respektíve zdôrazniť jednoznačný športový charakter tohto excelentného sedanu. V súlade s novou reklamnou kampaňou "Beauty is not enough" je nutné pripomenúť, že výnimočnú formu napĺňa skvelý obsah.
Nemožno obísť vynikajúce motory, podľa tradície opäť výrazne predstihujúce aj prestížnu konkurenciu. Tradícia sa momentálne najvýraznejšie prejavila pri vznetových motoroch, keď práve v Alfe 156 bol v roku 1997 predstavený revolučný vstrekovací systém Common Rail. Minulý rok predstavila Alfa motor 1,9 JTD Multijet 16v s výkonom 140 koní, prvého zástupcu s novou generáciou vstrekovacieho systému, kombinovaný so športovou šesťstupňovou prevodovkou. Novinkou pod kapotou novej 156 so systémom Multijet je dvadsaťventilový päťvalec 2,4 litra s výkonom 175 koní. Hi-tech medzi zážihovými motormi predstavuje už známy priamovstrekový dvojliter 2,0 JTS. Sofistikovaná konštrukcia umožnila výrazné zvýšenie výkonu bez vplyvu na spotrebu paliva. Kombinácia motora 2,0 JTS s robotizovanou prevodovkou Selespeed, priamym derivátom systému riadenia Magneti Marelli z Ferrari F1, predstavuje v súčasnej produkcii absolútny vrchol. Ponuku dieselových motorov dopĺňa osvedčený motor 1,9 JTD s výkonom 115 koní, zážihových šestnásťventilové štvorvalce Twin Spark 1,6/120 koní, 1,8/140 koní a dnes už legendárny šesťvalec 2,5/192 koní.
Konštrukcia podvozku s náročne konštruovanou prednou nápravou s dvojitými priečnymi ramenami a viacprvkovou zadnou nápravou zostala bez zmien, nanovo bolo naladené pruženie a tlmenie oboch náprav. Aktívnu bezpečnosť zvyšujú okrem štandartného ABS známe podporné systémy MSR a VDC (Vehicle Dynamic Control). Práve systém VDC Alfy Romeo bol v odbornej tlači ocenený vďaka svojim citlivým zásahom umožňujúcim športovú jazdu na hranici možností. Samozrejmosťou sú detaily ako tempomat, alebo automatické spúšťanie stieračov po dopade prvých kvapiek dažďa na čelné okno, jazdu spríjemní tiež navigačný a komunikačný systém Connect, alebo audiosystém Bose. O spoľahlivé osvetlenie cesty pri rýchlej jazde sa postarajú Xenónové svetlomety dodávané ako opcia.
Pre prípad najhorší nechýbajú ani dôležité prvky pasívnej bezpečnosti, klasické airbagy sú štandartne doplnené závesovými airbagmi chrániacimi pri bočnom náraze hlavy cestujúcich na prednom aj zadnom sedadle. Zadné sedačky sú doplnené závesmi Isofix na spoľahlivé ukotvenie detskej sedačky.
Na splnenie všetkých chutí potenciálnych majiteľov sa ponuka známych verzií Progresion a Distinctive rozšíri o verziu Impression, a celok doplní verzia TI (Turismo Internazionale) - základná "ostrá" verzia.


Ponúkané pohonné jednotky zabezpečujú známy živelný temperament v dokonalej harmónii so slávnou športovou tradíciou. Taliansky štýl spojený s výkonom, to je magická kombinácia ktorá na ceste bezprostredne odlišuje auto so štítom Alfa Romeo od ostatných. Alfa 156 s nadštandartným výkonom, bezpečnostnou výbavou tvoriacou špičku triedy a poskytovaným cestovným komfortom je toho jednoznačným dôkazom.
  (S použitím tlačovej správy Alfa Romeo)

  Ponuku modelov v rade 147 by mohol už budúci rok rozšíriť nový model umožňujúci jazdu s vetrom vo vlasoch, Alfa 147 CC, teda CoupéCabrio. Ako derivát odvodený z GT Coupé by v hierarchii typov mal ležať pod Alfou Spider. Podobne ako Peugeot 307 CC, aj nová Alfa CC by mala mať elektricky ovládanú pevnú strechu hard-top, ktorá bude v zloženom stave ukrytá pod vekom. Na rozdiel od 2+2 miestneho Peugeota, Alfa 147 CC je plánovaná výlučne ako dvojmiestna, čím by mal byť zachovaný športovejší charakter nového modelu a tiež dostatok priestoru na batožinu v prípade zloženej strechy. Okrem na pohľad chýbajúcej strechy by mal v porovnaní s východzím modelom upútať väčší sklon predného okna a ochranné oblúky za sedadlami, chýbajúcu strechu budú musieť nahradiť dodatočné výstuhy.
O pohon novinky by sa v základnej verzii mal postarať známy dvojliter Twin Spark, neskôr sa dá očakávať špičková verzia GTA s motorom 3,2 litra.
V prípade uvedenia tohto nesporne atraktívneho modelu na trh sa dá očakávať cena približne na úrovni 28 000 euro.

  Alfa Romeo žne úspechy. Kupé Brera, ktorého sériová výroba sa plánuje v roku 2005 bolo na autosalóne v Detroite vyhlásené za najlepší koncept roka a vyhralo kategóriu prototypov prestížnej súťaže elegancie vo Villa d'Este. Počet ocenení Alfy 156, auta roka 1998 dosiahol 36, jej menšia sestra Alfa 147, auto roka 2001, okrem mnohých iných cien dostala na náročnom nemeckom trhu trikrát za sebou titul najlepší automobil strednej triedy.

Doplnené 12. 6. 2003 :

  Je to dvojmiestne, so silným motorom, zadným pohonom, pochádza to z Talianska a nie je to Ferrari, Maserati ani Lamborghini. Pozornosť všetkých skalných alfistov sa netrpezlivo sústreďuje na jesennú Frankfurt Motor Show, no najočakávanejšiu hviezdu môžete vidieť na našich stránkach už dnes. Nekompromisný dvojmiestny superšport Alfa Romeo ohlasovaný pod pracovným menom Sportiva Evoluta prichádza prevetrať legendu Porsche 911. Meno Evoluta je prevzaté od tri roky starého, verejnosti nikdy nepredstaveného prototypu. Na rozdiel od konceptu Brera by mala byť Evoluta v čase svojho predstavenia výrazne bližšie sériovej výrobe.
Kupé navrhnuté domácim Alfa Romeo Centro Stile využíva mechanické skupiny koncernového príbuzného Maserati GT a je prvým modelom, ktorý sa po konštrukčnom extempore s predným pohonom vracia ku klasickej koncepcii. Platformy so zadným pohonom už boli vyvinuté aj pre nástupcov Alfy 156, 166 a GTV, ktorých výroba sa plánuje v najbližších rokoch. Charakteristické tvary karosérie s výraznou maskou sú inšpirované krivkami predchodcov, nízka línia pontónu pripomína Alfu 2600 Sprint, strmo odseknutý zadok Giuliu TZ1. Tvár novinky, štylisticky v duchu konceptu Kamal je zasa evidentne inšpirovaná ostrými derivátmi Alfy 1900 z päťdesiatych rokov Sprint a Disco Volante.


Tvary karosérie sú teda známe, tajomstvom je zatiaľ zahalený pohonný agregát dravca. Prototyp bude mať pod kapotou pravdepodobne motor Maserati V8, o pohon sériovej verzie sa ale skôr postará buď z modelov GTA známy šesťvalec 3,2 litra doplnený dvoma turbami naladený na približne 400 koní, alebo ešte pravdepodobnejšie úplne nový celohliníkový motor V8 4,0 litra z vývoja Fiat/GM Powertrain s výkonom okolo 450 koní. Prenos výkonu na cestu zabezpečí šesťstupňová prevodovka alternatívne v manuálnej, alebo Selespeed verzii. Maximálna rýchlosť je zatiaľ neznáma, ale zrýchlenie z pokoja na 100 km/h by malo trvať menej ako päť sekúnd.


Výroba by sa mala vzhľadom na očakávaný počet 1000 kusov ročne realizovať v kooperácii s niektorým karosárskym domom, pravdepodobne Pininfarina alebo Ital Design. Očakávaná cena by sa mala pohybovať na úrovni 90 000 euro.